טויוטה קורולה נחשפה רשמית. המשפחתית היפנית המצליחה תציע מרחב משופר לנוסעים, צריכת דלק משופרת ומנוע המוכר מהאחות קצוצת הזנב
מאת: יתיר דוידוביץכחצי שנה לאחר שטויוטה אוריס נחתה בישראל הוצגה בעולם
עודכן 10.05.23 00:00
מאת יתיר דוידוביץ
כחצי שנה לאחר שטויוטה אוריס נחתה בישראל הוצגה בעולם טויוטה קורולה החדשה. הדור היוצא של טויוטה זכה לתגובות מעורבות. מצד אחד הרבה ביקורת הושמעה כנגד תיבת ההילוכים הרובוטית (שהגיעה ארצה בין 2008-2009) ואיכויות ההרכבה. מצד שני עדיין מדובר באחת המשפחתיות הכי נמכרות בארץ לאורך השנים וגם הדור האחרון עשה חייל מאז זכה לתיבה אוטומטית שגרתית יותר.
טויוטה קורולה החדשה / צילומים: יצרן
הדור החדש של הקורולה זוכה לעיצוב שדומה יותר למכונית המנהלים של החברה: טויוטה אוונסיס ופחות לאוריס קצוצת הזנב. האם כמויות הניקל בחזית מצליחות לגרום לקורולה להראות אטרקטיבית? אתם תקבעו. אבל הדימיון לאוונסיס לא מסתכם רק במראה. באופן יותר מקיף נראה שהמשפחתית החדשה של טויוטה פשוט הוחלפה עם האחות הגדולה. בסיס הגלגלים של הקורולה זכה לתוספת של 10 ס"מ והוא עומד על 270 ס"מ. העניין הוא שגם מכונית המנהלים של החברה מציעה את אותו בסיס גלגלים בדיוק. בשאר המימדים נרשמו הבדלים קלים. הקורולה החדשה קצרה ב-7.5 ס"מ ביחס לאוונסיס והיא צרה ב-3.5 ס"מ. השינויים שעברה קורולה ביחס לדור הקודם שיפרו, לדברי טויוטה, את המרווח הפנימי (בעיקר מאחור) ואת נפח תא המטען שעומד על 462 ליטר (12 ליטר יותר מבדור הקודם).
מי היא מכונית המיני האוטומטית המשתלמת ביותר?
כל התשובות במגזין iCar. לצפייה לחץ כאן
בסעיף המנוע רושמת הקורולה שיפור קל ביחס לגרסה היוצאת. המנוע ותיבת ההילוכים הגיעו מהאוריס. המנוע (1,600 סמ"ק) מציע 132 כוחות סוס ונתוני צריכת דלק משופרים ביחס לדור הקודם. לצריכת הדלק מסייעת גם תיבת הילוכים רציפה. באגף הבטיחות יצויידו הקורולות ב-7 כריות אוויר וכן בכל מערכות הבטיחות המוכרות. לדברי טויוטה המכוניות צפוייה להשיג 5 כוכים במבחני הריסוק ולפי המבחנים שנערכו לאחרונה לאוריס נראה שהם לא צפויים לטעות.
שיווק הקורולה החדשה בישראל יחל בחודש אוגוסט הקרוב, וממש בסמוך להגעתה של מאזדה 3 החדשה לישראל. קיץ לוהט צפוי בקטגוריית המשפחתיות.
לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
פורסם לראשונה ב- 08.06.13
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות