לאחר החשיפה של הקורולה האצ'בק החדשה (מחליפת האוריס) בתערוכת ז'נבה בתחילת השנה, חשפה טויוטה את הדור החדש של גרסת הסטיישן - שמקבלת גם היא את השם קורולה. גרסאות ההאצ'בק והסטיישן מבוססות על הפלטפורמה החדשה של טויוטה,Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C וגרסת הסטיישן גם תיקרא בשם "טורינג ספורט". הקורולה סטיישן תוכננה בשלוחה האירופאית של טויוטה וזהו גם שוק היעד העיקרי שלה. הקורולה טורינג ספורט תוצג באופן רשמי בתערוכת פריז שתיפתח בחודש הבא.
הקורולה סטיישן (כמו גם גרסת ההאצ'בק) תקבל שתי יחידות הנעה היברידיות. הגרסה הראשונה עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, שיחד עם המנוע החשמלי מספק 122 כ"ס וקיים גם בטויוטה פריוס הנוכחית. הגרסה השנייה בעלת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, ויחד עם המנוע החשמלי היא מגיעה להספק של 180 כ"ס. כחלק מהתפישה האסטרטגית של היצרן למעבר למנועים היברידיים, הקורולה סטיישן תציג מנוע קונבנציונאלי אחד בלבד - מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר המספק 116 כ"ס.
טויווטה מציינים כי הקורולה סטיישן החדשה בעלת התנהגות טובה יותר ביחס לאוריס היוצאת. שיפור זה מתאפשר הודות למתלה אחורי רב חיבורי חדש, טכנולוגיית שסתומי בולמים חדשים ולראשונה תציג גם בולמים אדפטיביים. כמו כן טויוטה יצרה מיקום נמוך יותר למנוע, מיקום סוללות מתחת לספסל האחורי ורוחב סרנים גדול יותר – וכל אלו סייעו להנמיך את מרכז הכובד של המכונית.
טויוטה קורולה סטיישן תציע ארבע אפשרויות צביעה דו-גונית המשלבות את צבע הרכב עם גריל קדמי, קורות וגג בצביעה שחורה. חלקה האחורי של הקורולה סטיישן מזכיר עיצוב "שוטינג ברייק", עם שמשה אחורית המוטה בזווית אלכסונית וישנם גם פנסי לד מאחור להשלמת העיצוב.
פנים הרכב עוצב מחדש לטובת שיפור מרחב הפנים וגם איכות החומרים שופרה, כך לטענת היצרן היפני. בנוסף לכך בסיס הגלגלים עומד כעת על 270 ס"מ (10 ס"מ יותר מהאוריס סטיישן היוצאת) ויוצר מרווח פנימי גדול בעיקר ליושבים מאחור עם מרחק של 92.8 ס"מ בין המושב הקדמי לאחורי. תא המטען בנפח 598 ליטר (68 ליטר יותר מהאוריס סטיישן) ולדברי טויוטה כולל אביזרים רבים לשיפור השימושיות. טויוטה תציג בקורולה סטיישן מערכת מולטימדיה חדשה ואבזור נוסף כגון תצוגה עילית, מערכת שמע מבית JBL ומשטח טעינה אלחוטי למכשיר הסלולרי.
מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נמסר כי טויוטה קורולה סטיישן החדשה תגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2019.
לדגמי טויוטה בישראל – טויוטה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות