בקצרה:
- חטיבת GR תחשוף גרסת ביצועים לפריוס
- ההנעה תשלב חשמל, עם ביצועים יוצאי דופן
- עדיין לא ברור אם תגיע לייצור סדרתי
טויוטה, שניצחה במירוץ 24 השעות של לה מאן בחמש השנים האחרונות, תחשוף באירוע המתוקשר קונספט מסקרן לפריוס GR - גרסה ספורטיבית ראשונה למכונית ההיברידית אחרי למעלה מ-25 שנה.
טויוטה פריוס תהיה דגם חמישי שעובר השבחה בחטיבת הביצועים של טויוטה, אחרי סופרה GR, יאריס GR, קורולה GR ו-GR86, ודגם ראשון של GR עם מערכת הנעה משולבת חשמל.
מלבד תמונה של הפגוש הקדמי, היצרנית היפנית לא חושפת מידע, אבל בראיון לאוטוניוז אמר אמר יסושי אואדה, המהנדס הראשי של פריוס, כי "באופן אישי, הייתי רוצה לעשות את זה (לייצר את הרכב, א.ש). אבל אנחנו צריכים להקשיב לקהל הלקוחות לפני שנחליט לבחור בגרסת GR מתאימה לפריוס".
סביר להניח שטויוטה תבחר להשתמש בגרסה מחוזקת למערכת הנעה היברידית-נטענת, יתכן ועל בסיס מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.4 ליטר המוצע בדגמי לקסוס. נזכיר כי הבסיס לפריוס, פלטפורמת TNGA, מאפשרת הנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, בדומה לראב4 למשל. גם מערכות המיתלים, ההיגוי והבלמים צפויים לעבור שדרוג על מנת להבטיח יכולת דינמית ראויה.
מירוץ 24 השעות של לה מאן שיוזנק בעוד כשבועיים צפוי למשוך אליו מספר שיא של צופים, בעיקר בגלל חזרה לקו הזינוק של כמה מקבוצות המירוצים המפורסמות בהיסטוריה של אירוע הסיבולת הנחשב למאתגר מכולם. למשל פורשה (אחרי חמש שנים), פיז'ו (אחרי עשור) ופרארי (אחרי יובל שנים).
פורסם לראשונה ב- 30.05.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות