כל דגם מתחלף מדי פעם בדור חדש, אבל במקרה של רכבים מסחריים וטנדרים מדובר באירוע נדיר יותר. זאת אולי הסיבה להשקעה המאסיבית של מיצובישי בהשקת הטרייטון החדש, שלוותה באירוע נהיגה לעיתונאים (מבחן מלא יתפרסם ב
iCar הקרוב).
מיצובישי טרייטון (Triton) הוא דור נוסף בשושלת ה-L200, שבישראל בדרך כלל מקבלת שמות אחרים (מאגנום, האנטר). הטרייטון מציג עיצוב דינאמי ונוצץ יותר, עם שפע של גימורי כרום בחזית, בידיות הדלתות, במראות ובכל מקום אפשרי. שינויים נרחבים בוצעו גם בתא הנוסעים, שכעת מציע מושבים נוחים יותר, מרווח משופר מאחור (עם משענת גב בזווית נוחה) וגם אבזור עשיר בגרסת ה-Dakar.
מבחינת המימדים, מיצובישי טרייטון מציג גידול קל ביחס להאנטר: 2 ס"מ נוספו לאורך, 3 לרוחב ואילו בסיס הגלגלים והגובה לא השתנו. כושר ההעמסה של הדגם השתפר מכ-830 ק"ג ללמעלה מטון, ואילו כושר הגרירה גבוה משמעותית מהמקובל בסגמנט: 3.1 טון לנגרר עם בלמים, זאת לעומת כ-2 טון בדגמי איסוזו די-מקס וטויוטה היילקס.
ארגז ההטענה, שהיה גדול כבר בדגם ההאנטר, רושם אף הוא צמיחה במימדים: זה של הטרייטון ארוך בס"מ וחצי מקודמו, מציע רוחב זהה ועומק של ס"מ וחצי נוספים.
המנוע של מיצובישי טרייטון עבר שדרוג משמעותי, והוא מתבסס על יחידת ההנעה של האאוטלנדר-דיזל. מדובר במנוע אלומיניום בנפח 2.4 ליטר, בהספק של 154 כ"ס (181 כ"ס בגרסת Dakar). תיבת ההילוכים היא ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית עם 5 הילוכים, וניתן לקבל את הרכב עם הנעה אחורית או כפולה.
רשימת האבזור של מיצובישי טרייטון התקדמה במיוחד בגרסת הדקאר, אך גם ביתר הגרסאות המפרט מכובד: גרסת ה-Invite הבסיסית כוללת 7 כריות אוויר, בקרת יציבות לנגרר, בקרת שיוט, 4 חלונות חשמליים, מערכת שמע עם חיבור USB ושליטה מההגה וחישוקים קלים. גרסת ה-Instyle, השניה שזמינה ב-2X4, כוללת בנוסף גם פנסי ערפל קדמיים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור וגימורים מוכספים.
בגרסאות ה-4X4 ניתן למצוא 3 רמות גימור: ה-Intense כוללת מפרט דומה ל- Invite, ובנוסף מציעה גם בורר מצבי נהיגת שטח עם נעילה לדיפרנציאל המרכזי. ה-Desert כוללת גם גימורים מוכספים בתא הנוסעים, פנסי ערפל קדמיים וציפויי עור להגה וידית ההילוכים. גרסת ה-Dakar הבכירה כוללת מפרט עשיר מאוד, עם מערכת מולטימדיה מבוססת אינטרנט הכוללת גישה ל-Waze, אפליקציות חניה, מצלמת רוורס ודיבורית בלוטות' בקרת אקלים, הילוך כוח, משענת יד, פנסי קסנון, אזהרת סטיה מנתיב ופריטי עיצוב חיצוניים נוספים.
המחירים:מיצובישי טרייטון 2X4 ידני Invite תעלה 194,900 שקל
מיצובישי טרייטון 2X4 אוט' Instyle תעלה 219,900 שקל
מיצובישי טרייטון 4X4 ידני Intense תעלה 219,900 שקל
מיצובישי טרייטון 4X4 אוט' Desert תעלה 231,900 שקל
מיצובישי טרייטון 4X4 אוט' Dakar תעלה 244,900 שקל
פורסם לראשונה ב- 30.07.15
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות