יגואר השיקה הבוקר (ב') את רכב הפנאי הקטן שלה, ה-E פייס. מדובר ברכב פנאי יוקרתי קטן-מימדים, יחסית, שאמור להתחרות בדגמים כמו ב.מ.וו X1 (ובהמשך השנה גם ב-X2), אודי Q3 ו-וולוו XC40 - כשבאמתחתו יתרונות של מימדים נדיבים יחסית ומנועים חזקים מהמקובל בקטגוריה. המחיר, בהתאם, לא נמוך כלל - גם לא במבצעי ההשקה, שבמסגרתם תציע היבואנית את הרכב תמורת 295,000 שקל.
יגואר E-Pace מתפרש לאורך של 439.5 ס"מ, ארוך במעט מהאודי המתחרה אך קצר בכמה סנטימטרים מב.מ.וו X1. הרוחב שלו הוא 198.4 ס"מ (רחב משמעותית מהמתחרים) וגם במימד הגובה הוא מציג יתרון קל עם 165 ס"מ מהרצפה. בסיס הגלגלים הוא 268.1 ס"מ ונפח תא המטען מגיע עד ל-577 ליטרים.
"למדנו מהטעויות של מאיר (היבואן הקודם - נ.ר), שהביאו את ה-F פייס עם מנוע חלש בגרסת הבסיס וקיבלו ביקורות לא אוהדות", אמרו אנשי היבואן במהלך ההשקה. בהתאם, המנוע היחיד שישווק באופן סדיר עם ה-E פייס יהיה חזק למדי, 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 250 כ"ס ומומנט של 36.5 קג"מ. המנוע יעביר את כוחו לכל ארבעת הגלגלים, ולראשונה אצל יגואר ישודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית מתוצרת ZF.
נתוני הביצועים מציבים את הג'יפון הקטן של יגואר כאחד הכלים המהירים בסביבה, עם תאוצה של 7 שניות בדיוק ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, עומדת על 12.9 ק"מ לליטר. רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק של חברת המזרח, ציין כי לקוחות שירצו יוכלו לקבל בהזמנה מיוחדת גם את גרסת ה-300 כ"ס של המנוע הזה.
יגואר E-Pace יוצע ב-3 רמות אבזור, כאשר כבר בגרסה הבסיסית המפרט עשיר למדי. גרסה זו כוללת ריפודי עור עם כוונון מושבים חשמלי מלפנים, גג שמש פנוראמי, תאורת לד מלאה, חישוקי "17 קלים, מצלמת רוורס וחיישנים היקפיים, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור, בלם יד חשמלי, מערכת מולטימדיה עם מסך "10 ובתחום הבטיחות ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 80 קמ"ש (ומזהה הולכי רגל עד 60 קמ"ש), התראה ותיקון סטיה מנתיב וכן כרית אוויר חיצונית על מכסה המנוע להגנה על הולכי רגל.
הגרסה הבאה מקבלת את הכינוי S ומוסיפה למפרט גם קיפול חשמלי למראות הצד, כניסה ללא מפתח, תא מטען עם פתיחה חשמלית, חישוקי "18, תאורת אווירה היקפית, מראה נגד סנוור, דיפוני עור ואלומיניום באיכות גבוהה יותר ומערכת חניה אוטומטית.
גרסת ה-S פלוס הבכירה כוללת בנוסף גם חישוקי "19 ומערכת שמע מתוצרת מרידיאן בהספק של 380 וואט עם 11 רמקולים וסאב וופר.
יגואר E פייס - מחירים:
יגואר E-Pace יעלה 318,000 שקל
יגואר E-Pace בגרסת S יעלה 357,000 שקל
יגואר E-Pace בגרסת S פלוס יעלה 386,000 שקל
בכל אחת מהגרסאות ניתן לשלב את חבילת ה-R Dynamic, בעלות של 23,000 שקל, הכוללת פגושים וגריל בעיצוב ספורטיבי יותר, כונסי אוויר, ספי כניסה ממתכת, הגה בעיצוב ספורטיבי, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, פתחי אגזוז כפולים ופנסי ערפל קדמיים.
בנוסף ניתן לבחור בחבילת "דרייב פרו" הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית וניטור רכב בשטח מת במראות, זאת בעלות של 10,000 שקל.
רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק של היבואנית חברת המזרח, ציין כי צפי המכירות השנתי לדגם עומד על כ-100 מכוניות. "שנת 2017 היתה עבורנו שנת מעבר, בה השקענו בבניית אולמות התצוגה ובהטמעת המותג. בשנה הזו מכרה יגואר בישראל, תחת שני היבואנים, כמות של כ-150 כלי רכב. אנחנו מעריכים ששנת 2018 תהיה שנה מוצלחת עבור המותג, ונגיע בה לכ-250-300 כלי רכב בסך הכל".
לדגמי יגואר בישראל -
יגואר פורסם לראשונה ב- 29.01.18
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות