16 שנים הן חתיכת איחור אופנתי, אבל אפשר להבין את יגואר על שנמנעה מלהיכנס לקטגוריית ג'יפוני היוקרה המגודלים. בעשור וחצי האחרונים, עד אשר נרכשה ע"י ג'ילי הסינית, הייתה יגואר שרויה במצב כלכלי לא פשוט. ואפילו שהיא - בבריטיות אופיינית - שמרה על ראש מורם וארשת פנים קפואות תוך דבקות פנאטית בהטיות שונות של המילה מסורת כסיבות להיעדרותה מהקטגוריה הכה חשובה הזו, הסיבה האמתית לא באמת הצליחה להישמר בסוד. ליגואר פשוט לא היה כסף לפתח רכב פנאי יוקרתי וספורטיבי מספיק, כזה שלא יבייש אותה.
אבל כבר מזה מספר חודשים שיגואר חושפת טפח אחר טפח של ה-F-Pace שלה, שקיבל את שמו רק לאחרונה. תמונות, טיזרים, הבטחות, איורים ואפילו קונספט שבערך רמז על הדגם כבר לפני שנתיים. עכשיו זה רשמי, ונראה שהסבלנות משתלמת, כי יגואר הוציאה תחת ידיה רכב מרשים מאוד, לפחות על הנייר. ועל המסך.
יגואר F-Pace מקבל את החרטום המוכר של המשפחה עם פנסים דקים, גריל אליפטי מגודל ושחור, ופתחי יניקה עצומים ומפוצלים בצידי הפגוש ענק. מאחור הוא מעט פחות מוחצן ומלבד הפנסים של ה-F-Type הוא נראה סטנדרטי למדי. הוא אמנם לא נראה מאוד מסיבי, אך החישוקים שבתמונות עשויים לתת קנה מידה טוב יחסית, קוטרם הוא 22 אינץ' (לצורך השוואה, אלה שנועלים וולוו XC90 או אאודי Q7 גודלם 20 אינץ').
יגואר F-Pace. מאחור הוא נראה סטנדרטי יותרעם אורך של 473.1 ס"מ מפגוש לפגוש, בסיס גלגלים באורך 287.4 ס"מ ותא מטען בנפח 650 ליטרים, יגואר F-Pace הוא מעט גדול מרוב מתחריו הישירים - מרצדס GLC, ב.מ.וו X3, וולוו XC60 ואודי Q5. מאידך שרובם מציעים אורך כללי שנע בין 460 ל-470 ס"מ ובסיסי גלגלים של כ-280 ס"מ (מלבד ה-GLC שמציע בסיס גלגלים באורך דומה לשל היגואר). בהשוואה למתחריו, ולמרות ממדיו הגדולים יותר, מציג היגואר משקל של 1,665 ק"ג, נמוך בכמעט 200 ק"ג מהממוצע בקטגוריה. נתון שהשיגה יגואר בזכות שימוש באלומיניום בהיקף של כ-80%.
יגואר F-Pace. גדול וקל מרוב מתחריוהיצע המנועים של ה-F-Pace ינוע בין דיזל שמפיק 180 כ"ס ועד V6 בנזין מוגדש על עם 380 כ"ס שהגיע ישירות מה-F-Type הספורטיבית. הגרסה הבכירה תאיץ למאה קמ"ש תוך 5.1 שניות ועד ל-250 קמ"ש מוגבלי מחשב. לצד שני אלה יעמדו מנועי 2.0 ליטר בנזין עם 240 כ"ס, 3.0 ליטר בנזין עם 340 כ"ס ו-3.0 ליטר דיזל עם 300 כ"ס. מאוחר יותר יצטרפו ככל הנראה גם דגמים חזקים אפילו יותר, אלה שידיעו מבית היוצר של המחלקה למשימות מיוחדות של יגואר, SVR. כל המנועים יקבלו תיבת שמונה הילוכים אוטומטית מבית ZF והנעה כפולה. מנועי ארבעה הצילינדרים יקבלו ואריאנט חלש וקל יותר של התיבה (ZF 8HP45) בעוד המנועים החזקים יקבלו גרסה חזקה אך כבדה יותר (ZF 8HP70). מנוע הדיזל הבסיסי יקבל בנוסף גם תיבת ידנית והוא ומנוע הבנזין הבסיסי יקבלו גם גרסת הנעה אחורית.
יגואר F-Pace. עד 380 כ"ס. בינתיים
יגואר F-Pace, כמו כל דגם של יגואר שמכבד את עצמו, מקבל רשימת אבזור באורך מרשים מאוד. החל ממסך LCD בגודך 12.3 אינץ' שמשחק את תפקיד לוח המחוונים, דרך בולמי זעזועים אדפטיביים המגיעים כסטנדרט בכל הדגמים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.3 אינץ' וכונן קשיח (SSD כמובן) בגודל 60 ג'יגה בייט לאחסון המדיה שלכם וכלה במערכת ניווט שתעדכן את הנהג על פקקים ואפילו תעניק לו תמונת 360° של היעד.
יגואר F-Pace. תא נוסעים איכותי ואבזור עשיררשימת אבזור הבטיחות של ה-F-Pace גם היא לא קוטלת קנים. היא כוללת בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, התראה ותיקון סטיה מנתיב, תצוגה עילית מבוססת תאורת לייזר, מערכת זיהוי תמרורים שעובדת בשיתוף עם בקרת השיוט האדפטיבית ויכולה להתאים את מהירות השיוט למהירות המותרת, התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד.
לדגמי יגואר בישראל -
יגואר
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות