מחליפת ה-X טייפ, יגואר XE הוצגה כבר לפני למעלה מ-6 שנים ואפילו עברה מתיחת פנים לפני כשנה. גם האחות הגדולה והסאלונית, יגואר XF הוצגה כבר לפני למעלה מ-5 שנים - זמן שבו בדרך כלל מוצג דור חדש. למרות זאת, שתיהן עוברות רענון קל בלבד לקראת שנת הדגם 2021. מחברת המזרח, יבואנית יגואר בישראל, נמסר כי דגמי יגואר XE ויגואר XF המחודשים יגיעו לישראל ברבעון הראשון של שנת 2021.
העיצוב החיצוני של צמד האחיות הבריטיות לא השתנה מהותית וכולל בעיקר פגוש קדמי חדש וכמיטב הטרנד הנוכחי עיצוב "כונסי אוויר" בצורת ראש חץ. מאחור ה-XE קיבלה יחידות תאורה חדשות ואילו ה-XF מקבלת פגוש בעיצוב שונה.
יגואר XF עברה עדכון משמעותי יותר בתא הנוסעים. את הקווים הרכים והמעוקלים של הדגם הנוכחי מחליפים קווים ישרים שנמתחים לרוחב הדשבורד והדלתות, ישנה קונסולה מרכזית חדשה הגה בעיצוב חדש עם כפתורי מגע, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול יותר, כפתורי בקרת אקלים חדשים וידית הילוכים סטנדרטית.
יחידות הנעה
בדומה לעדכון יחידות ההנעה בשאר דגמי קונצרן JLR, גם יגואר XE ו-XF מתחדשות במערכת מיקרו-היברידית למנוע הדיזל D200 בנפח 2.0 ליטרים שמפיק כעת 204 כ"ס – 24 כ"ס יותר מהמנוע הקודם. המשמעות היא האצה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ב-XE ו- 8.0 שניות ב-XF.
שתי מכוניות היוקרה יציעו סך של שלושה מנועים, כאשר בגזרת מנועי הבנזין לא חל שינוי והן ימשיכו להימכר בגרסאות ה-P250 וה-P300 עם הספק שתואם לשם הגרסה ונתון מומנט של 37.2 קג"מ ו-40.7 קג"מ (בהתאמה). כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים והנעה אחורית, ולכולם אופציה להנעה כפולה (לגרסת ה-P300 הנעה כפולה בלבד).
אבזור ובטיחות
לצמד היגוארים לוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל 12.3 אינץ', כאשר ל-XE מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ויכולת קבלת עדכונים Over-the-Air (ללא צורך בחיבור פיזי) ומסך נוסף בגודל 5.5 אינץ' לבקרת האקלים. גודל מסך המולטימדיה ב-XF הגדולה עומד על 11.4 אינץ', אך לה אין מסך ייעודי לבקרת האקלים. כמו כן ישנו משטח טעינה אלחוטית בהספק של 15 וואט אשר משתמש באנטנה חיצונית לשיפור הקליטה.
נוסף לכך, ב-XF ישנה אופציה לתאורת מטריקס לד ובדומה ל-F-Pace המחודש מערכת נטרול הרעשים שופרה לטובת נסיעה שקטה יותר, נוספה מראה מרכזית דיגיטלית ומערך מצלמות היקפיות 3D משופר. בתחום הבטיחות היא תוסיף התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב (או רוכב דו-גלגלי) חולף.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות