משהו טוב עובר על יגואר בשנים האחרונות. אחרי מספר שנים בהן הייתה תחת המטריה של פורד ויש שיאמרו שאיבדה מעט מהזהות האריסטוקרטית שלה, מאז נרכשה בידי טאטא ההודית שהבטיחה לתת למהנדסים ולמעצבים "יד חופשית" יגואר הוציאה מספר דגמים מעניינים מאוד. היום מגיעה לישראל יגואר XF החדשה שמבטיחה לשמור על תדמית מכוניות היוקרה הספורטיבית ועושה זאת עם השלה מסיבית של משקל, שילוב של טכנולוגיות מתקדמות ומנועים חדשים.
יגואר XF החדשה קלה יותר ב-190 ק"ג מקודמתה, מספר לא קטן בכל אמת מידה במיוחד כשמשקללים פנימה את העובדה שהיא גדולה ומורווחת יותר מהדגם היוצא. הסוד הוא שימוש נרחב באלומיניום במגוון רחב של נקודות אסטרטגיות במתלים ובשאר מערכות מפתח. התוצאה היא משקל כולל של 1,590 ק"ג לגרסת הבסיס, כ-55 פחות מאודי A6 ו-100 ק"ג משמעותיים מאוד פחות מב.מ.וו סדרה 5. הממדים כאמור צמחו, ועומדים על 495.4 ס"מ לאורך, 188 ס"מ לרוחב, 145.7 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים באורך 296 ס"מ.
כדי להדגיש את הירידה במשקל, הפיקה יגואר סברה של סרטונים קצרים, משעשעים וחמודים להפליא, כאשר באחד מהם רואים את הפת'ור ביורנסון או בשמו המלא - Hafthór Júlíus "Thor" Björnsson (בהצלחה עם זה) הידוע יותר בכינוי "ההר" מסדרת משחקי הכס של HBO יוצא מהרכב ועולה על משקל שמראה 190.00 ק"ג. מעבר לאפקט הויזואלי של הר האדם, מסתבר שביורנסון שוקל 914 ליברות, שהן 190.055 ק"ג, אבל אנחנו נסלח להם על אי-הדיוק הקטן. כאלה אנחנו, מפרגנים.
צפייה בתוכן יגואר XF החדשה בישראל: החל מ-449,900 שקל
ה-XF החדשה מגיעה אלינו בשלוש גרסאות. השתיים הראשונות מצויידות במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 240 כ"ס ומומנט מרבי של 34.7 קג"מ המשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית מתוצרת חברת ZF. רמות הגימור תקראנה Prestige ו-Prestige Plus והן כוללות לא מעט פינוקים כסטנדרט. בין היתר אפשר למצוא כאן בורר תכניות נהיגה, העברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, גג שמש פנורמי, פנסי לד מלאים, קיפול חשמלי והכהיה אוטומטית למראות, כיוונון חשמלי למושבים, מסך מגע בגודל 8 אינץ' ועוד.
יגואר XF ברמת גימור Prestige
גרסת Prestige Plus מוסיפה על אלה גם כניסה ללא מפתח, חבילת בטיחות אקטיבית הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, מערכת עזר לשמירה על נתיב נסיעה, סגירת ואקום לדלתות ועוד.
מעל שתי אלה תעמוד ה-XF-S שתצויד במנוע 3.0 ליטר עם מגדש על שמפיק 380 כ"ס אימתניים ו-45.9 קג"מ מרשימים מאוד. גם כאן התיבה היא אותה מתומנת הילוכים אוטומטית אולם ההבדלים לא נגמרים במנוע ונמשכים אל רשימת האבזור, שם נוספים בין חיישני חניה היקפיים עם מצלמת "מבט על", חניה אוטומטית במקביל ובניצב לחניה שמסוגלת גם לעזור לכם לצאת ממקומות חניה צפופים במיוחד, פתיחה חשמלי לתא המטען עם שקע 12v בתוכו ובמושב האחורי, כיוונון חשמלי להגה, גימורי עץ בתא הנוסעים וכמובן חבילת עיצוב חיצונית הכוללת פגושים, חצאיות וחישוקי 19 אינץ'.
יגואר XF-S. מקבלת עיצוב ספורטיבי ומנוע חזק יותר, אבל לא רק
שרון גלזר, מנהל חטיבת הרכב הפרטי ב"מאיר" מדגיש כי "זו ההשקה השנייה של יגואר ב2015. ה-XE שהושקה לפני חודשים ספורים בארץ זוכה לביקוש רב ותשבחות רבות מכל כתבי הרכב. אנו בטוחים בהצלחת הדור החדש של הXF". עוד מציין גלזר כי "ב-2016 תמשיך יגואר את התנופה הגדולה בה היא נמצאת עם השקת F-PACE, דגם הקרוסאובר הייחודי המעורר התפעלות בעולם כולו".
יגואר XF החדשה - גרסאות ומחירים: יגואר XF בגרסת Prestige עם מנוע 2.0 ליטר: החל מ-449,900 שקל יגואר XF בגרסת Prestige Plus עם מנוע 2.0 ליטר: החל מ-498,900 שקל יגואר XF-S עם מנוע 3.0 ליטר: החל מ-649,900 שקל