בשנה האחרונה החלה יגואר לשווק בישראל מנועי דיזל. גרסאות הדיזל של מכונית הסאלון של
יגואר XJ ו-XF היו אמורות להביא אל המותג בעלי אמצעים אשר לא מעוניינים לבזבז את הדיבידנד השנתי בתחנת הדלק. אך נראה שהמהלך לא הצליח מכיוון שהיום הודיעה יגואר כי שיווק מנועי הדיזל יופסק ובמקומם יוצעו שני מנועי בנזין חדשים. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה.
המנוע הקטן מבין השניים מסתפק בנפח של 2.0 ליטר בלבד. ואם השילוב בין
יגואר XF הסאלונית למנוע הקטן נשמע מוזר, מה דעתכם על אותו מנוע במכונית הפאר של החברה: ה-XJ?. המנוע צנום הנפח מוגדש טורבו ומציע 240 כוחות סוס ו-34.6 קג"מ. יחד איתו תגיע ה-XF למאה ב-7.9 שניות ותצרוך 11.2 ק"מ לכל ליטר בממוצע. ה-XJ עם המנוע החלש מפתיעה ולמרות משקל גבוה יותר היא תאיץ למאה ב-0.4 שניות מהר יותר למאה. מהירותה המירבית תעמוד על 241 קמ"ש וצריכת הדלק תהיה 10.7 ק"מ לליטר בממוצע.
יגואר XJ. הגודל לא קובע 2.0 ? / צילומים: יצרן
המנוע הגדול, בעל שישה צילינדרים, מפיק 340 כ"ס מנפח של 3.0 ליטר, מוגדשים כמובן. המומנט יספיק להזיז מהדרך הרים מזדמנים בזכות 45.8 קג"מ שמגיעים ב-3,500 סל"ד. עם המנוע הזה מאיצה ה-XF ב-5.9 שניות בעוד ה-XJ תגיע למאה ב-6.4 שניות. צריכת הדלק של מכונית הפאר תעמוד על 9.9 ק"מ בממוצע, בעוד מכונית הסאלון הקלה יותר תצרוך ליטר דלק כל 10.6 ק"מ. המהירות המירבית של שתיהן במקרה הזה מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
מי שירצה להתחדש ב-XF עם המנוע הקטן יצטרך להיפרד מ-395,000 שקל בעוד שמחיר המנוע משושה הצילינדרים יתחיל ב- 549,000 שקל. מחיריה של ה-XJ לא נמסרו. למי שמשום מה מעדיף מוסיקה ממערכת השמע על פני הסאונד של המנוע נספר שביגואר מאפשרים לצייד את מכוניות החברה במערכת סאונד של Meridian בתוספת תשלום. אבל אלו לא החידושים האחרונים של יגואר. בקיץ הקרוב צפוייה לנחות בארצנו מכונית הקבריולט היפיפיה, יגואר F-Type החדשה, וזה החידוש שאנחנו מחכים לו.
לדגמי יגואר בישראל -
יגואר
פורסם לראשונה ב- 10.03.13
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות