בקצרה:
- יונדאי תחדש בקרוב את שיווק הספורטיביות
- ה-i20N תציע 204 כ"ס ותיבה ידנית בלבד
- המחיר המשוער: 175 אלף שקל
יבואנית יונדאי תחדש בקרוב את פעילותה באגף הספורטיבי, עם תחילת השיווק הצפויה של ה-i20N שהגיעה לאחרונה לישראל, וממתינה לצידה של ה-i30N שגם היא תתחיל להימכר כאן בקרוב. בניגוד לתכניות המקוריות, גרסת ה-N של יונדאי קונה לא תגיע בשלב זה, בשל הפסקת הייצור של הדור הנוכחי.
יונדאי i20N מצוידת במנוע 1.6 ליטר מוגדש עם 204 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. אלה מאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד, 0.3 שניות מהר יותר מפולקסווגן פולו GTI.
כבסיס משמשת יונדאי i20 רגילה, עם מרכב שחוזק ב-12 נקודות שונות. למתלים (מקפרסון מלפנים, קורות מתח מאחור) יש גיאומטריה שונה עם קפיצים, בולמי זעזועים ומוט מייצב קשיחים יותר, ומרכב נמוך בסנטימטר. למערכת ההגה יחס ישיר יותר, הבלמים הקדמיים גדולים יותר (320 מ"מ, 40 מ"מ יותר) ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו (215/40) שפותחו לטענת יונדאי במיוחד עבורה.
העיצוב החיצוני אגרסיבי יותר מהאחיות הרגועות של הדגם, עם כל השינויים המקובלים בגרסאות חמות. לרבות פתחי אוורור גדולים יותר ומסיטי אוויר שונים סביב המרכב, וספוילר בולט בקצה דלת תא המטען. בתא הנוסעים - כמו בדגם הרגיל - יש צמד מסכי "10.25 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, אבל גלגל ההגה שונה ונושא מתגי מעבר מהיר למצב נהיגה מועדף, עם מתג אדום נוסף האחראי על הפעלת או כיבוי מערכת גז ביניים אוטומטית.
שינויים נוספים כוללים מושבים עם תמיכה משופרת ודוושות מתכת. כמו ב-i30N, גם כאן יש בורר מצבי נהיגה (חמישה), כולל אפשרות להתאמה אישית של כל אחד מהרכיבים (מנוע, סעפת פליטה, הגה ובקרת יציבות). אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב והתרעת שטח מת.
פורסם לראשונה ב- 28.03.23
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות