יונדאי i20 החליפה ב-2009 את יונדאי גטס שנמכרה בישראל בכמויות מכובדות. יונדאי i20 הציגה שיפור ניכר ביחס לגטס מבחינת מרחב פנים, אבזור ונוחות. מצד שני, ה-i20 מעולם לא הצטיינה במראה מושך במיוחד. המכירות היו פחות מוצלחות משל הגטס (אם כי עדיין טובות מאוד), עניין הגיוני לאור השינוי במחיר והעיצוב הפושר.
לאחר שלוש שנים של מכירות הגיעה זמנה של ה-i20 לעבור מתיחת פנים. ביונדאי, שהצליחו בשנים האחרונות להציג מספר כלי רכב מאוד יפים דוגמת יונדאי ולוסטר ויונדאי i35, קפצו על ההזדמנות והעניקו גם ל-i20 מראה צעיר ומוצלח שמישר קו עם שאר דגמי החברה.
יונדאי i20. עובד היי-טק תתחדש / צילומים: יצרן
במקביל לשינוי הבולט בצד החיצוני גם הצד המכאני טופל. למרות שהמנוע הישן הציג נתוני צריכת דלק לא רעים, החליטו ביונדאי להציע בסופר מיני שלהם מנועים חסכוניים אף יותר. למעשה, עם מנוע הדיזל בנפח 1.1 ליטר של החברה (75 כוחות סוס) ה-i20 מציעה את פליטת 2CO הנמוכה ביותר ברכב בייצור סדרתי (84 גרם לקילומטר). מנוע חדש נוסף שיוצג הוא 1.4 דיזל (90 כ"ס). גרסאות הבנזין, הרלוונטיות לישראל, ישארו ללא שינוי נכון לעכשיו.
מבחינת המימדים לא יהיה שינוי משמעותי ב-i20 , למעט תוספת של חצי סנטימטר באורך. ההשקה צפוייה להיות מיד לאחר תערוכת ז'נבה, וסביר מאוד שנראה את ה-i20 המחודשת בישראל כבר בחציון השני של השנה.
לרכבי יונדאי בישראל - יונדאי
פורסם לראשונה ב- 04.03.12
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות