התוספת להספק סייעה לקזז 2 עשיריות בזמן ההאצה ל-100 קמ"ש שעומד כעת על 5.9 שניות. אבל עם כל הכבוד לתוספת ההספק, החדשות המשמעותיות הן תוספת של תיבה אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים (מצמדים רטובים) שתוצע לצד התיבה הידנית - מה שיאפשר ליונדאי הספורטיבית להתחרות באופן משכנע יותר בגולף GTI ובקופרה לאון.
בגרסה האוטומטית נוספו עוד 3 מצבים לשלל אפשרויות הכוונון וההתאמה שקיימות ב-i30N וכעת ניתן לאפיין גם את תגובות התיבה – מצב "חיוך" (כך במקור) הפעיל למשך 20 שניות (כולל ספירה לאחור בלוח המחוונים) ובו הרכב משחרר את הכוח המקסימלי, מצב "כוח" מופעל כאשר דוושת ההאצה לחוצה ב-90% מהמהלך ותיבת ההילוכים יוצרת עליה בסל"ד לטובת צמצום הפחתה במומנט ויצירת תחושת דחיפה, ומצב "מסלול" שמופעל באופן אוטומטי בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה ומחדד את תזמון העברת ההילוכים.
עיצוב ובטיחות
השינויים העיצוביים, בדומה לגרסה הרגילה, נוגעים לצמד יחידות תאורה חדשות ושבכה קדמית רחבה יותר כאשר כאן גם מופיע פגוש קדמי עם כונסי אוויר מחודדים יותר. בנוסף ישנם חישוקי 19 אינץ' חדשים וקלים ב-14.4 ק"ג מקודמיהם כשהמכסה המרכזי זוכה לסימון N במקום סמל היצרן.
מאחור השינוי כולל יחידות תאורה עם חתימת לד חדשה ופגוש אחורי אגרסיבי יותר הכולל דפיוזר בולט יותר וצמד יציאות מפלט בולטות גם הן ותחומות בפס אדום ארוך יותר. ביונדאי מציינים כי אחוריה של גרסת הפאסטבק נותרו ללא שינוי.
השינוי העיצוב בפנים הרכב קל ונוגע למערכת מולטימדיה גדולה יותר עם מסך 10.25 אינץ' שיוצע כאופציה, פתחי מיזוג עדכניים, גוון כחול בחגורות הבטיחות ואופציה למושבי ספורט חדשים N Light עם משקל נמוך ב-2.2 ק"ג מהמושבים הסטנדרטיים.
גם תחום הבטיחות שודרג וכעת מערכת בקרת הסטייה מנתיב שומרת על מרכז הנתיב עוד טרם הרכב סוטה ממסלולו, גרסת ה-280 כ"ס האוטומטית מאפשרת אופציה למערכת התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית למניעת תאונה (על-ידי שימוש בבלמים), והתרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית.
יונדאי סונטה N Line
לעומת גרסאות ה-N ליין של ה-i30, זו של הסונטה היא עיצובית גרידא. השבכה הקדמית מושחרת, ישנו פגוש קדמי ספורטיבי עם כונסי אוויר מגודלים, חצאיות צד, חישוקים מעוצבים ופגוש אחורי הכולל דיפיוזר ולא פחות מארבעה פתחי מפלט.
בפנים הרכב ישנם מושבים בעיצוב ספורטיבי עם תפירה אדומה גם בהגה, דוושות אלומיניום ותגיות N ברחבי תא הנוסעים.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות