בניגוד לספקולציות הקודמות, בשלב זה לא יציע הטוסון החדש מנוע בנזין מוגדש, אלא דווקא יחידת בנזין מסורתית בנפח 2.0 ליטרים ובעלת הספק נאה של 166 כוחות סוס ו-20.1 קג"מ מומנט. אמנם מדובר בנתוני הספק נמוכים במעט מהדור היוצא, שנעזר במנוע V6 בשרני והציע 175 כוחות סוס ו-24.6 קג"מ מומנט, אך תיבת הילוכים מודרנית בעלת 6 יחסי העברה ודיאטה שעברה המכונית החדשה מוחקות את הפער.
החדשות המעניינות יותר נוגעות דווקא ליחידת הדיזל, אף היא בנפח 2.0 ליטרים. המנוע החדש יספק 184 כוחות סוס מרשימים מאוד ונתון מומנט כפול מגרסת הבנזין - 40 קג"מ. עם זאת, בשל היחס העוין של הרפורמה הירוקה למנועי דיזל, גרסת הדיזל המעניינת כנראה תהיה יקרה משמעותית מהגרסה לוגמת הבנזין. גם מנוע הדיזל הישן על 140 סוסיו יוצע במגוון. יונדאי ix35 תוצע הן עם הנעה כפולה והן עם הנעה קדמית בלבד, שאמורה להיות פופולארית יותר משהייתה בטוסון.
יונדאי ix35 החדשה. הלוק השרירי
ברוח המודרניזציה, יוצעו שלל אופציות אבזור מעניינות ברכב החדש - למשל גג שמש פנוראמי, חישוקים אופנתיים ומערכת בקרת ירידה במדרון לטובת היורדים בשטח. מפרט הבטיחות אינו מאכזב, וכולל 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP), כמו גם מצלמת נסיעה לאחור משולבת במראה האחורית.
הרכב החדש נחשף לראשונה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2009, כאשר ביונדאי מתכוונים למכור 300,000 יחידות של ה-ix35 ב-2011. אלינו צפויה יונדאי ix35 להגיע בסביבות יוני 2010. אין ספק שמדובר ברכב משודרג לעומת הטוסון המיושן, אך גם המחיר צפוי לצמוח. יונדאי ix35 בגרסתה הבסיסית - 2.0 ליטר בנזין אוטומטית - תעלה כ-170,000 שקלים, המהווים עלייה של 10,000 ש"ח לעומת הדגם הישן.
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
פורסם לראשונה ב- 25.08.09
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות