יונדאי איוניק המחודשת בגרסה החשמלית זוכה לשדרוג של מעל 36% בהספק הסוללה, מ-28 ל-38.3 קוט"ש. מדובר במנוע החשמלי המוכר מהקונה החשמלית והתוצאה היא טווח נסיעה גדול יותר העומד על 294 ק"מ (בתקן WLTP), זאת לעומת 280 ק"מ בתקן הישן. כמו כן ההספק גדל ב-16 כ"ס ועומד על 136 כ"ס בעוד נתון המומנט נותר זהה ועומד על 30 קג"מ. המהירות המירבית עומדת על 164 קמ"ש.
מטען "מוד 2" בהספק של 7.2 קילוואט (לעומת 6.6 קילוואט טרום מתיחת הפנים) מאפשר הטענה מלאה ב-6 שעות ו-5 דקות. עם מטען מהיר בהספק של 100 קילוואט ניתן לטעון את האיוניק החשמלית ל-80% סוללה בתוך 54 דקות. מערכת הבלימה הרגנרטיבית התחדשה גם היא ומאפשרת גם נהיגה באמצעות "דוושה אחת", כלומר עזיבה של דוושת ההאצה והחזקה של המנוף השמאלי בגלגל ההגה עד לעצירתו המוחלטת של הרכב. מצב זה מסייע בטעינה של הסוללה תוך כדי נהיגה.
בנוסף האיוניק המחודשת גם מקושרת יותר וזוכה למערכת Blue Link של יונדאי בגרסאות החשמליות וההיברידיות-נטענות. המערכת מאפשרת שליטה מרחוק כגון הנעה וכיבוי, פתיחה וסגירה, קבלת נתוני מצב הרכב והסוללה ושליטה על מערכת בקרת האקלים.
העיצוב החיצוני של הגרסה החשמלית מובחן בגריל אטום כמובן שעוצב באופן שונה לעומת הדגם טרום מתיחת הפנים, והוא מקבל גם חישוקי 16 אינץ' בעיצוב שונה. גם פנים הרכב זוכה לבידול משאר הגרסאות עם ריפוד מושבים בגוון ייחודי ותאורת אווירה המשתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.
מכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי שיווקה של יונדאי איוניק המחודשת עתיד להתחיל בקרוב באירופה ורק לאחר מכן תתאפשר הגעתה לישראל. בשלב זה לא יודע על מועד מדויק.
לדגמי יונדאי בישראל – יונדאי
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות