קונצרן יונדאי הקוריאני משיק מכוניות חדשות, ומעדכן מכוניות נוספות מתוצרתו.
המכונית הראשונה המושקת היא גרסת שלוש הדלתות של מכונית הסופר מיני, יונדאי i20 החדשה. המכונית הזו זוכה לשם "יונדאי i20 קופה", והעיצוב שלה שונה מהותית מעיצובה של גרסת חמש הדלתות, המסורתית יותר. קו החלונות האחורי מעוצב באלמנטים שיוצרים תחושה כאילו הגג מרחף באוויר מעל לשאר הגוף. העיצוב הזה מזכיר מעט את דגמי ה-i של ב.מ.וו, וזה לא מפתיע, כיוון שמעצב יונדאי הנוכחי, כריסטופר צ'פמן, מגיע מב.מ.וו.
מלבד העיצוב הייחודי של החלק האחורי, גם עיצוב החזית שונה בגרסת הקופה, מגרסת חמש הדלתות. הפגוש שונה והעיצוב הולך לכיוון ספורטיבי וקליל יותר. להפרדה נוספת בין הגרסאות, ה-3 דלתות מוצעת בין היתר בגרסה שצבועה בצבע כתום-קלמנטינה מבחוץ, ומעוטרת בגוון הזה גם בתא הנוסעים. ה-i20 בת חמש הדלתות צפויה להגיע לישראל בחודשים הקרובים.
יונדאי i30 טורבו - גרסת על חדשההמכונית השנייה שמושקת היא גרסת הטורבו הספורטיבית של ה-i30. ביונדאי החליטו להתקדם לכיוון של חובבי הנהיגה, וכעת הם מציעים את המכונית המשפחתית הקומפקטית הפופולרית בגרסה מחוזקת. הגרסה הזו מצוידת במנוע בנזין בנפח של 1.6 ליטר, אבל בעזרת מגדש טורבו עומד ההספק על 186 כ"ס והמומנט - על 27 קג"מ מ-1,500 סל"ד זמינים ונמוכים. הכוח זמין בשעת הצורך, אולם בשגרה שומר המנוע על צריכת דלק ממוצעת מוצהרת נמוכה, יחסית, של 13.7 ק"מ לליטר.
יונדאי i30 טורבו. הרבה כוח ממנוע 1.6 ליטרנוסף על המנוע החזק, גרסת הטורבו של יונדאי i30 עברה טיפול בכל הקשור בהתנהגות שלה. ההגה ומערכת המתלים הותאמו לנהיגה ספורטיבית ומאתגרת יותר, וכדבריהם - כוילה להתאים למסלול המירוצים הגרמני המפורסם, נורבורגרינג. יונדאי i30 טורבו תוצע עם גלגלי 18 אינץ', בתצורת שלוש או חמש דלתות ובגימור שחרו ייחודי לגרסה הזו, כאופציה.
יונדאי i30 - חזית מעודכנת, מנוע מוחלשלצד גרסת הטורבו החזקה, מתעדכנת יונדאי i30 המוכרת, שלוש שנים אחרי שנחשפה לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2011. המכונית המשפחתית הקומפקטית מצוידת עכשיו במערך מנועים שכולו על טהרת תקן יורו 6 הקפדני. מנוע ה-1.4 ליטר הבסיסי, שנמכר עם תיבת הילוכים ידנית, הוחלף במנוע חדש, קל יותר, בנפח מוקטן במעט (1,352 סמ"ק במקום 1,396), עם הספק זהה (100 כ"ס), ומומנט מוחלש מעט (13.7 קג"מ במקום 14) אבל בסל"ד נמוך וזמין יותר (3,500 סל"ד במקום 4,200). ביונדאי מציינים שצריכת הדלק במנוע החדש טובה יותר.
יונדאי i30 מתעדכנת עם חזית חדשה ומנועים בתקן יורו 6גרסת ה-1.6 ליטר הפופולרית בישראל עברה הפחתה בנתון ההספק - מ-135 ל-120 כ"ס. גם המומנט הופחת, מ-16.7 ל-15.9 קג"מ, באותה מהירות מנוע - 4,850 סל"ד. צריכת הדלק לא השתנתה מהותית, אם כי ייתכן שנפגמה במעט.
מעבר למערך המנועים, יונדאי i30 המעודכנת זכתה לעיצוב חדש בחזית, עם שבכה קדמית מודגשת שמתאימה לדור העדכני של דגמי יונדאי. פריטי עיצוב חדשים נוספים כוללים גלגלים חדשים ושלושה צבעים חיצוניים חדשים. בממדים החיצוניים אין הבדל.
יונדאי i40 - נוחות משופרת וחזית חדשההמכונית המשפחתית הגדולה ("מנהלים"), יונדאי i40, מתעדכנת גם כן. כמו ב-i30, גם כאן מדובר בשבכה קדמית חדשה שמשדרגת את החזית. נוסף על כך מתעדכנים קלות פרטי עיצוב נוספים. ביונדאי לא מפרטים באשר למנועי הבנזין העדכניים של המכונית, אך מציינים שגרסאות הדיזל מותאמות לתקן הזיהום יורו 6, וגם מצטיידות בתיבות הילוכים רובוטיות כפולות מצמד.
בין העדכונים במכונית המנהלים המתוחה - שיפורים ברמת נוחות הנסיעה ובהתנהגות, וגם שיפורים במערך המולטימדיה בתא הנוסעים.
יונדאי i40 וגרסת הסטיישן שלה מתעדכנותמכלמוביל, יבואן יונדאי, נמסר ל-iCar כי בשלב זה טרם נקבע מועד הגעתן של המכוניות החדשות והמחודשות לישראל.
לדגמי יונדאי בישראל -
יונדאי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות