האמת? לזה לא ציפינו. הדור החדש של יונדאי סונטה, שנחשף בתמונות ראשונות, מציג עיצוב ספורטיבי ומוחצן, שבשנים הקרובות צפוי לזלוג לכלל הדגמים של יונדאי. התוצאה מרהיבה.
מלפנים ניתן להבחין במכסה מנוע ארוך עם קווי-שרירים בולטים, שמסתיים בגריל טרפז אנכי וגדול מימדים. פס הכרום בשני צדדיו של מכסה המנוע, שמתחיל בפנסים הראשיים, הופך לתאורת לד מרהיבה שנדלקת ברגע שמניעים את הרכב. כאשר הרכב מדומם, נראה הפס כמו גימור כרום שגרתי - שמתחבר אל קו החלונות הנאה. ביונדאי מכריזים בגאווה כי "ארכיטקטורת האור תגדיר את זהות העיצוב של דגמי יונדאי בעתיד".
מאחור ניתן לזהות זנב בולט ורחב, עם עיצוב שמשלב בין הונדה סיוויק ו-וולוו S90. יחידת התאורה הרחבה, שמחברת בין שני הפנסים, מזכירה את הטרנד העדכני של דגמי אודי וב.מ.וו. כמו יחידות התאורה, גם השינוי במימדים תומך בהפיכת הסונטה למכונית בעיצוב ספורטיבי מבעבר: האורך צמח ב-4.5 ס"מ (מתוכם נוספו 3.5 לבסיס הגלגלים), הרוחב גדל ב-2.5 ס"מ והגובה קוצץ ב-3 ס"מ - מה שעלול לפגוע במרווח הראש.
מאחור מאמצת יונדאי את הטרנד העיצובי האחרון עם פס תאורה שמחבר בין שני הפנסים על דלת תא המטען, בדומה לדגמים האחרונים של אודי וב.מ.וו. המטרה, כך על פי יונדאי, היא ליצור תחושה של מכונית נמוכה, רחבה וספורטיבית.
בתוך תא הנוסעים ניתן גם כן להבחין בעיצוב חדש, עם מסך מולטימדיה רחב ונמוך שמורכב למעשה משני מסכים נפרדים. גם פתחי המיזוג "נדחסו" במטרה לשוות לרכב מראה מינימליסטי ונקי. גלגל ההגה קיבל עיצוב חדש עם גימור כרום ואילו ידית ההילוכים הפכה לצביר כפתורים על מנת לפנות שטח לאחסון.
נתונים על היצע המנועים או פרטים טכניים אחרים טרם פורסמו. מהיבואנית "כלמוביל" נמסר כי המכונית צפויה להגיע ארצה בסוף שנת 2020.
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות