כמו הדגם הרגיל של הסונטה, גם הגרסה ההיברידית מציגה עיצוב נועז בתצורת סדאן-קופה, עם גג המשתפל בחדות לאחור ויחידות תאורה זוויתיות. ההבדלים לעומת הגרסה הרגילה נוגעים לשינויים קלים בגריל הקדמי, ספוילר אחורי שונה וחישוקי גלגלים אחרים, במטרה לשפר את היכולת האווירודינאמית של הרכב.
נתוני המנוע של הסונטה החדשה כמעט זהים לאלו של
הדגם היוצא: מנוע הבנזין, בנפח 2.0 ליטרים, מייצר הספק של 152 כ"ס ומומנט של 19.2 קג"מ, בעוד המנוע החשמלי מוסיף 51 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 195 כ"ס וצריכת הדלק המשולבת מגיעה ל-20.1 ק"מ לליטר. נפח תא המטען גדל מ-440 ל-510 ליטרים, פועל יוצא של הגידול הכללי במימדי הרכב.
הסונטה החדשה תצויד לראשונה במערכת של פאנלים סולאריים שיותקנו על גג הרכב, ויאפשרו טעינה מלאה של הסוללה לאחר 6 שעות של חניה בשמש. המערכת תאפשר תחילת נסיעה עם סוללה מלאה, ללא אובדן אנרגיה הנגרם כאשר הרכב מדומם לטובת הפעלת מערכות מיגון. לטענת יונדאי, המערכת תאפשר "רווח" של 1,300 קילומטרים בנסיעה חשמלית מדי שנה.
בנוסף חשפה יונדאי מערכת חדשה בשם Active Shift Control (ראשי תיבות - ASC) שמשפרת את מהירות החלפת ההילוכים באמצעות התאמה בין מהירות המנוע החשמלי למהירות תיבת ההילוכים. המערכת, שדוגמת את תיבת ההילוכים 500 פעמים בשניה, נועדה לפצות על המחסור בממיר מומנט ולשפר את מהירות החלפת ההילוכים ב-30% - ממהירות של חצי שניה בדגם הנוכחי ל-0.35 שניות בדגם החדש.
באמצעות המערכת החדשה מבטיחים ביונדאי להשיג שיפור בתצרוכת הדלק, בביצועים וגם באמינות התיבה, הודות לצמצום החיכוך וביצוע החלפות הילוכים באופן חלק יותר. בהמשך צפויה המערכת להשתלב גם בדגמים נוספים של קונצרן יונדאי-קיה.
לצפייה בכל דגמי יונדאי בישראל
פורסם לראשונה ב- 22.07.19
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות