יונדאי סונטה, מי שהיתה מכונית המנהלים הנמכרת ביותר בישראל בשנת 2016, עוברת מקצה שיפורים משמעותי. העדכון כולל שינויים ניכרים בעיצוב, בכיול המתלים, בתא הנוסעים וגם בתיבת ההילוכים - אך לא בזו שתימכר בישראל.
מבחינת העיצוב החיצוני, יונדאי סונטה המחודשת מציגה פרשנות עדכנית לגריל הטרפז המסורתי של יונדאי. הקווים כבר לא ישרים ומחודדים, וניתן לזהות קווים מעוגלים מבעבר - "בסגנון של מפל", כך יונדאי. הגריל גם יורד לגובה נמוך מבעבר, והפלטה המשונה של רדאר מערכות ה
בטיחות - שהתייצבה במרכז הגריל לפני מתיחת הפנים - נמצאת כעת מאחורי סמל המותג. גם יחידות התאורה מחודדות יותר, וצביר פנסי לד בן חמש קומות משמש לתאורת היום.
החלק האחורי עבר שינוי דרמטי הרבה יותר, מהסוג שרואים בהחלפות דגם ולא במתיחות פנים. הסגנון דומה לזה של יונדאי אלנטרה, עם פנסים ארוכים וצרים, דלת תא מטען חלקה ואלגנטית (ללא "מדרגה" מעל לוחית הרישוי), הפגוש האחורי השתנה והכיתוב "סונטה" מרוח על כל זנב המכונית בגדול.
בתוך תא הנוסעים השינויים פחות משמעותיים, וניתן לזהות גלגל הגה חדש עם 3 חישורים, גימורים מבריקים יותר לחלק מהכפתורים ומערכת מולטימדיה חדשה, תואמת קאר פליי של אפל ואנדרואיד אוטו - אך שונה מהמערכת שתוצע בישראל, זו שמותקנת על ידי היבואנית המקומית.
ביונדאי ביצעו מקצה שיפורים גם מתחת לפני הפח. מוטות הפיתול הוקשחו וההיגוי חודד במטרה לשפר את התחושות בניהוג. המתלה האחורי הוחלף באחד חדש, עם זרועות עבות יותר ב-21% במטרה להקשיח את ההתנהגות ולהתמודד טוב יותר עם סחיבת משקל. בתחום בידוד הרעשים יונדאי טוענת כי כמעט לא בוצעו שינויים, בשל שביעות הרצון הגבוהה שהביעו לקוחות הסונטה בתחום זה.
מנוע ה-2.0 ליטר טורבו של הסונטה, שלא מוצע בישראל, זוכה לתיבת 8 הילוכים חדשה - לראשונה אצל יונדאי. מידע לגבי הגרסה ההיברידית, עם שינויים אפשריים, לא פורסם.
יונדאי סונטה המחודשת תערוך הופעת בכורה בתערוכת הרכב של ניו יורק, שתיפתח לקהל ב-14/4.
לדגמי יונדאי בישראל -
יונדאי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות