יונדאי קונה נחשפה לראשונה ביוני 2017 וכעת מציגה היצרנית הקוריאנית מתיחת פנים לרכב הפנאי הקטן והמעוצב, שהוא גם הרכב הנמכר ביותר שלה באירופה. מכירות יונדאי קונה המחודשת יחלו באירופה לקראת סוף השנה הנוכחית, בעוד הגרסה ההיברידית תצטרף בתחילת 2021. מכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי בשלב זה לא ידוע מועד ההגעה של הדגם המעודכן לישראל.
העיצוב החיצוני של הקונה היה סימן ההיכר שלה מיום השקתה – מוחצן ובולט. הקונה המחודשת מציגה עיצוב חזית נקי יותר כאשר יחידות התאורה הפכו צרות יותר ופתח האוורור העליון הפך חלק בגרסאות הרגילות ומפוצל בגרסת ה-N Line הספורטיבית. בנוסף ישנם עיצובים חדשים לחישוקים.
מאחור יחידות התאורה עוצבו מחדש ואילו חלקיו השחורים של הפגוש מגיעים עד יחידות התאורה התחתונות, וישנו דיפיוזר שונה בין הגרסאות. הקונה מתוחת הפנים תציע 4 צבעי חוץ חדשים והיא ארוכה ב-4 ס"מ עקב שינויי העיצוב, בעוד שאר המידות נותרו דומות.
מבפנים העיצוב הכללי טרם מתיחת הפנים נשמר וכולל כעת פתחי מיזוג בצורת טורבינה, גימורי אלומיניום סביב פתחי המיזוג והרמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' (7 אינץ' בעבר) ואופציה למסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' שהוצג לראשונה בקונה ההיברידית. בנוסף יוצעו ריפודים בגוונים חדשים.
יחידות הנעה
יונדאי קונה המחודשת תציע מערכת מיקרו-היברידת 48 וולט כסטנדרט במנועי הדיזל 1.6 ליטרים 136 כ"ס (הנעה קדמית או כפולה) וכאופציה במנוע ה-1.0 ליטר טורבו-בנזין 120 כ"ס - גם עם התיבה הידנית החדשה והחכמה. בגרסתו נטולת המערכת הוא ישודך לתיבה ידנית רגילה או כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
הגרסה החזקה ביותר עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק של 198 כ"ס (תוספת של 21 כ"ס) ומשודכת לתיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. לגרסה זו אפשרות להנעה קדמית או כפולה.
במקביל תמשיך הקונה להציע את יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת בעלת 141 כ"ס. הגרסה החשמלית המחודש תעשה שימוש באותה יחידה הנעה המוכרת כיום והיא תוצג בעתיד הקרוב לאחר מתיחת פנים דומה. עוד מציינים ביונדאי כי בידוד הרעשים שופר ואילו ההגה ומערך המתלים עברו כיול מחדש והקונה כעת נוחה יותר לנהיגה ולהגה תגובות טובות מבעבר.
אבזור ובטיחות
מערכת המולטימדיה החדשה מציעה כעת קישוריות משופרות, יכולת פיצול מסך, עדכון יעדי ניווט ישירות מאפליקציה בטלפון והמשך ניווט גם לאחר החניה (ניווט הק"מ האחרון), מידע על מיקומי חניות, שמירת פרופיל והעדפות ב"ענן" ושימוש בו ברכבי יונדאי אחרים בעלי אותה מערכת. כמו כן ישנו מערך פקודות קוליות משופר המאפשר את הפעלת בקרת האקלים, חימום ההגה, הפשרת האדים מהחלון האחורי ומראות הצד. בנוסף ישנו בלם יד חשמלי שהצטרף בכל הגרסאות, תאורה אווירה המאירה גם את מחזיקי הכוסות, מושבים אחוריים מחוממים, שקעי USB מאחור ומושב הנוסע הקדמי זוכה לכוונון גובה.
גרסת ה-N Line תציע פרטי עיצוב ספורטיביים כמו חזית שונה, פגוש אחורי עם דיפיוזר, חישוקים קלים יחודיים, יציאת אגזוז כפולה והיא נעדרת קשתות בתי גלגלים שחורות. מבפנים ישנה תפירה אדומה במושבים ודוושות אלומיניום.
בנוסף למערכות הבטיחות הקיימות כיום תציע הקונה המחודשת גם בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצור וסע ויכולת שמירה על מרכז הנתיב, התרעת סטייה מנתיב אקטיבית העושה שימוש בבלמי המכונית למניעת התנגשות, התרעת על תחילת נסיעה של רכב מלפנים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת שכחת ילד במושב האחורי והתרעת רכב חולף בפתיחת דלת.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות