בקצרה:
- פיג'ו חשפה תמונות של ה-3008 החשמלי
- הבסיס עשוי להתאים גם למנועי בנזין
- ינחת כאן במהלך השנה הבאה
העיקר העיצוב: פיג'ו חשפה תמונות ראשונות של ה-E-3008, גרסה חשמלית לרכב הפנאי הצרפתי, לפני ההשקה הרשמית ביום ג' (12.9). העיצוב החיצוני הוא של פנאי כמו קופה, עם אחוריים המשתפלים לאחור מה שאמור להעניק לו מקדם גרר נמוך, בעוד שהחזית מזכירה את ה-3008 הנוכחי עם עדכונים כמו יחידות תאורה צרות יותר עם פס מחבר ושם הדגם במרכז וסבכה שונה.
המשמעות של העיצוב החדש, עם מכסה קדמי גבוה הוא לטובת אכלוס מנועי בנזין, בדומה ל-3008 הנוכחי וזאת למרות שהיצרנית הצהירה כי יתבסס על פלטפורמת SLTA ייעודית להנעה חשמלית. עוד אנחנו יודעים לדווח כי הוא יוצע בכמה גרסאות הנעה ומצברים, לרבות הנעה כפולה לראשונה בדגמים חשמליים של הקונצרן, ועם טווח נסיעה של עד 700 ק"מ.
הרבה מסכים מעט מתגים: סביבת הנהג תהיה גרסה עדכנית ל-i-Cockpit המוכר של פיג'ו, אותה הציגה לפני יותר מעשור ב-208 (דור קודם) ועברה מאז שורת שינויים והתאמות. כבעבר יש הגה שתי צלעות קטן-קוטר ומעליו ניצב כעת מסך ענק ("21) המשמש כלוח מחוונים ומסך מגע. לשיפור נוחות התפעול יש גם מסך (מכונה i-Toggles) המאפשר בחירה מהירה של עד עשרה תפריטים מועדפים, לפי העדפת הנהג.
בין המושבים הקדמיים מוצבת קונסולה גבוהה שאמורה להעניק תחושת קוקפיט אינטימית עבור הנהג, עם תא אחסון שימושי כמקובל בחשמליות. מתג בורר מצבי הנסיעה (לפנים-אחור-חניה) מותקן כעת מימין להגה.
מה אנחנו חושבים: ה-3008 הוא אחד הדגמים המשמעותיים ביותר עבור פיג'ו. בדור הראשון הוא הכניס אותה לקטגוריית הפנאי הפופולארית, בדור השני הוא הוביל את קו העיצוב העדכני שאחראי לגידול משמעותי בכמות המכירות ומקדם תדמית עבור מותג.
גם הדור החדש בשושלת נושא על דגלו את שאיפת החדשנות עבור המותג, הפעם בגרסה חשמלית שאמורה להיות מודרנית ומתקדמת מספיק כדי להתמודד מול מתחרים פופולריים כמו טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק. האם יש לה סיכוי לעשות זאת? נדע יותר לאחר שיושק באופן מלא.
פורסם לראשונה ב- 10.09.23
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות