רכב הפנאי הקומפקטי רנו קדג'אר יוצא לגמלאות לאחר דור אחד בלבד שנמשך 7 שנים וברנו החליטו להחליפו בדגם חדש בשם רנו אוסטרל. מקרסו מטורוס, יבואנית רנו בישראל, נמסר כי רנו אוסטרל יגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית.
העיצוב החיצוני של האוסטרל מקבל את שפת העיצוב העדכנית של רנו, שהיא למעשה התפתחות מדגמים וותיקים יותר כמו רנו מגאן וקליאו. החזית מזכירה מאוד את זו של המגאן E החשמלית שנחשפה לפני חצי שנה, פרט לסבכה הקדמית שאינה אטומה. כך נפגוש את הפגוש המעוצב עם כונסי האוויר הזוויתיים, פס תאורת הלד החודר אל הפגוש, סבכת "שחמט" תחתונה כאשר גם השקעים והבליטות על מכסה המנוע דומים למדי.
הפרופיל ג'יפוני קלאסי, עם קו כתפיים גבוה ופסי עיצוב החודרים אל הדלתות, חצאיות ובתי גלגלים מודגשים בצביעה שחורה, חישוקים מסוגננים ופסי גגון המשתלבים בגג בצביעה דו-גונית. מאחור עיצוב הפנסים המוכר של רנו בצורת C חודר גם פה עמוק אל מרכז דלת תא המטען, חלקו התחתון של הפגוש בצביעה שחורה יחד עם גימור בדמות מגלש אחורי מדומה וקשוח.
מבפנים נפגוש שוב את שפת העיצוב העדכנית, בדומה למגאן E כאמור, אם כי ישנם כמה שינויים. קונסולת לוח המחוונים משולבת פתחי המיזוג לנהג ומסך המולטימדיה, דומה עד כדי זהה לזו של המגאן E, וכך גם עיצובו של ההגה ומערך הכפתורים. אך בעוד הקונסולה המרכזית במגאן צפה, באוסטרל היא סטנדרטית יותר, גבוהה, בעלת ידית אחיזה בסגנון מצערת (מחווה למגאן מהדור השני?) ומתחברת אל משענת היד בעלת תא אכסון עם דלתות כפולות. הקווים הזוויתים שופעים ולעומת המגאן עיצוב הדלתות שונה.
רנו אוסטרל הוא כאמור מחליפו של רנו קדג'אר, ולעומתו אורכו עומד על 451 ס"מ (ארוך ב-6.1 ס"מ), רוחבו עומד על 182.5 ס"מ (צר ב-1.1 ס"מ), גובהו עומד על 161.8 ס"מ (גבוה ב-2 ס"מ) ואורכו של בסיס הגלגלים עומד על 266.7 ס"מ (ארוך ב-2 ס"מ). פרט לאורך הכללי, האוסטרל דומה למדי לניסאן קשקאי בדור הנוכחי, כאשר הוא ארוך ממנו ב-8.5 ס"מ, צר ס"מ אחד, נמוך ב-0.7 ס"מ ובסיס הגלגלים קצר רק ב-0.2 ס"מ.
מרווח הגחון עומד על 17 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 500 ליטרים ועד 575 ליטרים בזכות ספסל אחורי הנע על מסילה (430 ליטרים ועד 555 ליטרים בגרסאות ההיברידיות). מדובר בתוספת של עד 103 ליטרים לעומת הקדג'אר.
יחידות הנעה
לרנו אוסטרל שלוש גרסאות למנועי טורבו-בנזין מיקרו-היברידיים. הראשונה היא בנפח 1.2 ליטרים, עם 3 צילינדרים ומערכת 48 וולט בשידוך לתיבה ידנית. ההספק עומד על 130 כ"ס וצריכת הדלק עומדת על 18.8 ק"מ לליטר.
שתי גרסאות נוספות בעלות מנוע 1.3 ליטרים עם 4 צילינדרים, מערכת 12 וולט ותיבה רציפה. ההספקים עומדים על 140 ו-160 כ"ס (ישנה אופציה לתיבה ידנית בגרסת ה-140 כ"ס). לגרסה החזקה מומנט מירבי של 27.5 קג"מ הזמינים מ-1,600 סל"ד וצריכת דלק משולבת העומדת על 16.1 ק"מ לליטר.
לצידן יוצעו שתי יחידת הנעה היברידיות מלאות, כאשר לעומת הקפצ'ור והג'וק ההיברידיים עם מנוע 1.6 ליטרים, כאן מנוע הבנזין המוגדש בנפח 1.2 ליטרים ו-3 צילינדרים הפועל עם מנוע חשמלי וסוללה גדולה יותר בנפח 1.7 קוט"ש (לעומת 1.2 קוט"ש) ומגיע להספק משולב של 160 או 200 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים בעלת שני הילוכים למנוע החשמלי ו-5 למצב משולב, כאשר צריכת הדלק עומדת על 21.7 ק"מ לליטר.
גרסאות בעלת היגוי סטנדרטי יוצעו עם מתלה מסוג קורת מתח, בעוד גרסאות יחודיות עם היגוי לארבעת הגלגלים (עד 5 מעלות בסרן האחורי) מקבלות מתלה אחורי רב-חיבורי, עם רדיוס סיבוב של 10.1 מטרים בלבד (לעומת 11.5 מטרים בהיגוי קדמי) - נתון דומה למרבית מכוניות הסופר-מיני. ברנו מבטיחים כי השלדה קלה וקשיחה יותר ויחד עם זווית גלגול נמוכה יותר מתקבלת איכות נסיעה משופרת.
אבזור ובטיחות
לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה האנכי מגיעים בגודל של 12.3 אינץ', בעוד לתצוגה העילית גודל מדומה של 9.3 אינץ'. כמו כן ישנן עדכונים Over the air ותפעול קולי בסיוע Google Assistant, יחד עם ניווט על בסיס גוגל מפות וגישה לחנות האפליקציות. עוד יוצעו דלת תא מטען חשמלית, מצלמות היקפיות בתצורת תלת-מימד, חניה אוטומטית, מערכת שמע מבית Harman Kardon וחישוקים קלים מ-17" ועד 20".
בתחום הבטיחות ישנו מערך מוכר הכולל בלימת חירום, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרכז נתיב וזחילה בפקקים, כולל סנכרון עם מערכת הניווט, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף ותאורת מטריקס לד. כמו כן ישנה כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע.
פורסם לראשונה ב- 09.03.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות