יש לכם דאצ'יה סנדרו, סנדרו סטפווי או לוגאן? יתכן ובקרוב תזכו לפיצוי נדיב. בקשה לתביעה יצוגית שהוגשה בימים אלו לבית המשפט דורשת פיצוי בסך 150,000,000 שקלים לבעלי הדגמים הנ"ל שצוידו בתיבות הילוכים רובוטיות בעלות מצמד יחיד. לטענת התובע, בתיבת ההילוכים התרחשו כשלים אשר עלולים להוביל גם לליקויים
בטיחותיים.
מגיש התביעה, אשר רכש באמצע 2016 רכב מדגם דאצ'יה סנדרו סטפווי, מגולל בכתב התביעה שורה של תקלות וליקויים - אותם לטענתו ניסתה היבואנית להסתיר מהלקוחות, על אף שכל הכשלים היו ידועים לה. בין היתר מוזכרות בבקשת התביעה תופעות של רעידות בתיבת ההילוכים, קפיצות בתחילת הנסיעה, השהיות משמעותיות בהחלפת ההילוכים ואף התדרדרות של הרכב לאחור בעת "זינוק בעליה" - זאת למרות שהרכב מצויד במערכת עזר שאמורה למנוע תופעות כאלו.
התקלות החלו ברכבו של התובע כבר לאחר פחות מ-10,000 ק"מ. במהלך התקופה ביקר התובע פעמים רבות במוסכי היבואן, וברכבו הוחלף המצמד ועודכנה התוכנה של תיבת ההילוכים - אך הבעיות לא נפתרו. מומחים מטעמו של התובע שבדקו את רכבו, וכן רכבים נוספים מדגם זה, ציינו כי "התופעות אינן תקניות ומצריכות טיפול גורם מקצועי".
בנוסף נכתב בבקשה לתביעה כי "היבואנית ניסתה להתכחש ולהתעלם מכשלים שבוודאות היו ידועים לה. היבואנית היתה מודעת לכשלים המשמעותיים בכלי הרכב... ולמרות זאת כלי רכב אלה נמכרו תוך הסתרה מכוונת של הכשלים המכאניים ושל האיכות הנמוכה של כלי הרכב".
בסך הכל עלו על הכביש כ-3,000 מכוניות מדגמים אלו המצוידות בתיבת ההילוכים הרובוטית. התובע דורש את החלפת המצמד בכלי הרכב שעלו על הכביש, הארכת האחריות לחמש שנים נוספות על תיבת ההילוכים וכן תשלום פיצויים בגובה 30,000 שקלים לכל בעל רכב - בשל ירידת הערך ובשל נזקים נוספים שנגרמו.
היבואנית קרסו מוטורס מסרה כי היא קיבלה את הבקשה להכיר בתובענה כייצוגית והיא לומדת את פרטיה.
לדגמי דאצ'יה בישראל - דאצ'יה
למאמר זה התפרסמו 28 תגובות