בנובמבר 2018 חשפה מאזדה פרטים ותמונות ראשונות של ה-3 החדשה. כבר אז פורסם כי במנועי הבנזין של מאזדה 3 החדשה הוטעמה טכנולוגיה חדשה – במקום הצתת הדלק בבוכנה על-ידי ניצוץ חשמלי מהפלאגים, ההצתה תעשה על-ידי דחיסה, בדומה למנועי דיזל.
כעת מפרסמת היצרנית היפנית את הנתונים הטכניים של המנוע החדש, Skyactiv-X, שכבר זכה לכינוי "בנדיזל". מדובר במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים המספק 180 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מירבי העומד על 22.8 קג"מ הזמין ב-3,000 סל"ד. למנוע מערכת מיקרו-היברידית המסייעת בצמצום צריכת הדלק על-ידי כיבוי המנוע בגלישה או בשיוט וסיוע בהאצות.
המנוע משודך לתיבה ידנית או אוטומטית בעלת 6 הילוכים ויוצע עם הנעה קדמית או כפולה (בתצורת ההאצ'בק בלבד). צריכת הדלק המשולבת בתקן WLTP עומדת על 15.8 ק"מ לליטר (16.1 בסדאן) ובגרסת ההנעה הכפולה על 14.5 ק"מ לליטר.
בטבלה שלפניכם מוצגים נתוני המנוע החדש בהשוואה לדור היוצא של מאזדה 3. על-מנת לבצע השוואה הוגנת הנתונים מוצגים על-פי תקן NEDC הישן (כאשר לכל הגרסאות חישוקי 18 אינץ').
לצפייה בכל דגמי מאזדה בישראל
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות