במסגרת "פורום קנשיקי 2020" שערכה טויוטה באמסטרדם, במסגרתו הציגה היצרנית את התכניות שלה לעשור הקרוב, זכינו למפגש קצר עם פסקל רוז' - מנהל לקסוס אירופה ומי שאחראי בין היתר על ההישגים המרשימים של מותג היוקרה היפני ביבשת הישנה, זו שלרוב מגלה נאמנות למותגי היוקרה המקומיים.
בתוך 6 שנים, מ-2013 ועד 2019, הכפילה לקסוס את כמות המכירות שלה באירופה. בשנה היוצאת מכרה לקסוס 87,206 רכבים באירופה, נתון המהווה גידול של 14% ביחס לשנה שלפניה. מתוך כלל המכוניות שמכרה לקסוס במערב אירופה בשנה היוצאת, 96% הן היברידיות.
"שווקי הרכב בעולם הם דינאמיים", אומר לנו פסקל, "ומה שנכון לשוק אחד בתקופה אחת לא יהיה בהכרח נכון לשוק אחר בתקופה אחרת. האתגר שלנו הוא להתאים את המוצר הנכון לדרישות ולציפיות של הלקוחות ברחבי העולם, תוך שמירה על ה-DNA הייחודי של לקסוס".
לפני קצת יותר משנה, כאשר פגשנו את פסקל רוז' בתערוכת פריז, הוא לא מיהר לצאת בהצהרות על דגמים חשמליים והיברידיים-נטענים. " אנחנו לא צריכים רכבי פלאג אין או רכב חשמלי כדי לעמוד ביעדי הזיהום", אמר לנו אז. "אנחנו מציעים טכנולוגיה שהשוק מוכן אליה, הלקוחות רוצים אותה. אני לא אומר שלקסוס לעולם לא תציע דגמי פלאג אין. כנראה שיום אחד זה יקרה. אבל זה יגיע רק כאשר נרגיש שיש הצדקה - למשל אם מחיר הסוללות ירד. זה צריך להיות משתלם מבחינה עסקית".
אז מסתבר שהיום הזה קרה, אולי מוקדם מהצפוי. לאחרונה הציגה לקסוס את ה-UX300e, גרסה חשמלית מלאה ל-UX המוכר, וכעת פסקל מציין בפנינו כי יש בהחלט תכנון להשיק גם דגמי פלאג-אין הייבריד ובהמשך גם דגמי מימן. "אנחנו רוצים להציע את כל סוגי ההנעות, כפי שהצהירה טויוטה. הכל צריך להיות זמין בהתאם לדגם הרכב, לגודל שלו ולשימושים שצפויים לו".
ולמה לקסוס בחרה בדגם חשמלי המבוסס על דגם מוכר, בעוד יצרני יוקרה אחרים פיתחו דגמים יעודיים? על כך פסקל לא עונה, אך מציין ברמיזה כי ייתכן ובעתיד יוצג גם דגם חשמלי יעודי. "האם הוא יהיה SUV", אנחנו שואלים, ופסקל משיב כי "זה בהחלט רעיון טוב, בהתחשב בהיקף המכירות של דגמי SUV".
בלקסוס מבינים גם את הצורך ברענון השורות עם דור חדש ל-CT הותיקה. "יש בהחלט מקום לדגם כניסה שימוקם מתחת ל-UX, קיימת דרישה באירופה לרכב כזה", אומר פסקל. "זה יכול להיות האצ'בק, זה יכול להיות SUV, זה יכול להיות רכב חשמלי או פלאג אין. הכל אפשרי".
פסקל גם מאשר כי פלטפורמת ה-TNGA של טויוטה תתרחב בעתיד לכל דגמי לקסוס, מה שאומר שלמעט בדגם ה-LC - לא תתאפשר הנעה אחורית. או במילים אחרות - הדור הבא של לקסוס IS צפוי להציע הנעה קדמית בלבד.
באשר לעידן האוטונומי של לקסוס, פסקל מצהיר כי לקסוס תהיה מעוניינת לשמור לנהג את האפשרות לשלוט ברכב - כפי שעושה זאת מכונית הקונספט LF-30. "אנחנו לא רוצים להפוך את הנוסע ברכב לפאסיבי. אנחנו נייצר כלי רכב עם יכולות אוטונומיות, אך נרצה לאפשר לנהג לשלוט ברכב וליהנות מהנהיגה. זו הפילוסופיה שלנו".
לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות