17 שנה לאחר שנגנז, שולפת פורד מהארכיונים את השם "פומה". בין השנים 1997 ל-2002 כונתה בשם זה מכונית הקופה שהתבססה על הפיאסטה, אך כעת צו האופנה הוא רכבי פנאי - כך שפורד פומה החדשה תהיה למעשה קרוסאובר קטן המבוסס על פלטפורמת הפיאסטה החדשה.
הפומה צפוי להיות מיוצר במפעלי פורד שברומניה, והמכירות בשוק האירופי יפתחו עוד לפני סוף השנה הנוכחית. כמו בכל דגמי פורד מהשנים האחרונות, אפשרות השיווק בישראל מוטלת בספק.
הפומה החדשה נהנית מעיצוב ייחודי הכולל זוג פנסים בולטים השוכנים בקצה העליון של הכנפיים, גריל קדמי גדול מימדים, גג המשתפל לאחור ליצירת מראה דמוי קופה ותאורת לד מסוגננת מלפנים ומאחור.
כמו בפוקוס ובפיאסטה, גם הפעם תציע פורד יותר מסגנון עיצובי אחד. גרסת ה"טיטניום" של פורד פומה תציע מראה יוקרתי עם חישוקי "18 בגימור אפור, גימורי כרום על הגריל, בחצאיות ובמסגרת פנסי הערפל, דיפיוזר אחורי בצבע כסוף-מטאלי ודיפוני עור ועץ בתא הנוסעים. לעומתה, גרסת ה-ST-Line תציע מראה ספורטיבי יותר עם חישוקי "18 (אופציה ל-"19) בגוון מושחר, צבע שחור בגריל הקדמי, במסגרות פנסי הערפל ובחצאיות הצד, גלגל הגה עם תחתית קטומה, דוושות אלומיניום ותיפורים אדומים בתא הנוסעים.
בפורד מתגאים ב"תא המטען הגדול בקטגוריה", עם נפח של 456 ליטרים לפני קיפול המושבים. מתחת לרצפת התא ישנו חלל אחסון נוסף ועמוק בנפח 80 ליטרים המאפשר הנחה של תיקי גולף במצב עמידה וגם ניתן לרחיצה - כולל פקק לריקון המים בתחתית. לטובת שיפור הגישה לתא המטען, המדף המכסה את התא יתחבר לדלת ויתרומם איתה בכל פתיחה. לראשונה בקטגוריה יציע הפומה תא מטען עם פתיחה חשמלית בהושטת רגל.
יחידת ההנעה של פורד פומה כוללת את מנוע ה-1.0 ליטר המוכר של פורד, עם 3 צילינדרים, ואילו תשודך יחידת הנעה מיקרו-היברידית במתח של 48 וולט. ההספק עומד על 125 או 155 כ"ס, בהתאם לגרסה. כמו בפוקוס, גם כאן המנוע יאפשר ניתוק של צילינדר אחד מתוך שלושה.
המערכת המיקרו-היברידית תאפשר תוספת של עד 5 קג"מ למומנט של המנוע במטרה להקל על פעולתו וכך תחסוך עד 9 אחוזים בצריכת הדלק. הנתון הרשמי עומד על 18.5 ק"מ לליטר עם המנוע החלש או 17.8 ק"מ לליטר בגרסה החזקה יותר.
בנוסף, המערכת ההיברידית אפשרה למהנדסי פורד להוריד את יחס הדחיסה במנוע, להגדיל את מגדש הטורבו ולצמצם את ההשהיה האופיינית של המגדש.
מערכת ה"עצור וסע" המוכרת מסוגלת להניע את הפומה בתוך 300 מילישניות, מהירות של מצמוץ עין, מה שמאפשר לפורד לדומם את המנוע כבר בגלישה לקראת עצירה ממהירות של 15 קמ"ש ומטה ואפילו בנסיעה לאחור. בהמשך יוצעו גם מנועי דיזל אשר ישודכו לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.
בפורד מציינים בגאווה כי הפומה יהיה הראשון בקבוצתו שיציע עיסוי במושבים. ברשימת האבזור ניתן למצוא פריטים כמו גג שמש פנוראמי, טעינה אלחוטית לסלולארי, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ' ומערכת לתקשורת עם כלי רכב אחרים המסוגלת להעביר מידע אודות שינויים בתנועה ובדרך.
הפומה יצויד ב-12 חיישנים, 3 רדארים ו-2 מצלמות, אשר יפעילו מערך נרחב של אביזרי בטיחות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתאים במראות, התרעה על תנועה חוצה מאחור הכוללת בלימת חירום, זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ומערכת לחניה אוטומטית.
לצפייה בכל דגמי פורד בישראל
פורסם לראשונה ב- 26.06.19
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות