קופרה, תת המותג הספורטיבי מבית סיאט, הולך ומתבסס כמותג רכב עצמאי. אל הדגם הראשון של המותג, קופרה אטקה, מצטרפים בימים אלו שני דגמים נוספים: קופרה לאון, גרסה ספורטיבית לסיאט לאון החדשה, וקופרה פורמנטור - דגם עצמאי ראשון למותג הצעיר שמהווה למעשה גרסת פנאי מוגבהת קלות ללאון המוכרת.
דגמי המותג יוצגו בשלב הראשון במתחם יעודי שנפתח בקומה השישית של מגדל צ'מפיון מוטורס בבני ברק, אך בהמשך צפוי המותג להתמקם באולם של סיאט בהרצליה - כאשר דגמי סיאט יעברו לאולם חדש שייפתח במגדל של החברה בבני ברק. ביתר אולמות התצוגה של סיאט יפתחו מתחמים יעודיים עבור דגמי קופרה.
קופרה פורמנטור
הדגם העצמאי הראשון של החברה, שצפוי לתפוס את עיקר המכירות, ישווק בישראל בשתי גרסאות שונות בתכלית. הראשונה ספורטיבית רק בעיצוב - ומצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק של 150 כ"ס, יחידת הנעה שמוכרת היטב מהלאון ומדגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן.
גרסה זו מצוידת בהנעה קדמית ובתיבת DSG כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 8.9 שניות.
עם מימד אורך של 445 ס"מ וגובה של 152.8 ס"מ, הפורמנטור יהיה ארוך מהאטקה אך גם נמוך ממנו באופן משמעותי. למעשה, הפורמנטור גבוה מהלאון בכ-7 ס"מ בלבד.
גרסה ספורטיבית יותר תוצע תחת השם VZ. זו מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 310 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ. ההנעה כאן היא כפולה והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות.
רשימת האבזור של הפורמנטור הבסיסי כוללת בין היתר גג שמש פנוראמי, תאורת לד מלאה, חישוקי "18 קלים, מסך מולטימדיה תומך עברית בגודל 10 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית לסלולארי, בקרת אקלים עם 3 איזורי טמפרטורה, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה, בולמי זעזועים אדפטיביים ומצלמת רוורס.
גרסת ה-VZ הספורטיבית מגדילה את החישוקים ל-19 אינץ' ואת מסך המולטימדיה ל-12 אינץ', ומוסיפה גם מערכת חניה אוטומטית ודלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל.
בתחום הבטיחות שתי הגרסאות מציעות 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות והתרעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף.
קופרה פורמנטור - מחירים:
קופרה פורמנטור 1.5 ליטר יעלה 174,900 שקלים
קופרה פורמנטור VZ יעלה 259,900 שקלים
קופרה לאון
הדור החדש למשפחתית הספורטיבית ישווק לראשונה תחת תת המותג החדש. הלאון תוצע עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש בהספק של 300 כ"ס ועם הנעה קדמית, ותאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות. גרסת הסטיישן אמנם נוכחת באולם התצוגה, אך לא תהיה זמינה לרכישה - כמו גם גרסאות הפלאג-אין הייבריד שלא צפויות להגיע לישראל בשלב זה.
מפרט האבזור של הקופרה לאון כולל בין היתר חישוקי 19 אינץ', גג שמש פנוראמי, תאורת לד מלאה, צמד פתחי מפלט, בולמי זעזועים אדפטיביים, טעינה אלחוטית לסלולארי, בלם יד חשמלי, מושבי ספורט בריפוד בד ומערכת בטיחות במפרט דומה לזה של הפורמנטור.
המחיר של קופרה לאון יעמוד על 239,900 שקלים, התייקרות של 9,000 שקלים לעומת הדור היוצא.
קופרה אטקה
רכב הפנאי המוכר של המותג הספרדי מגיע ארצה לאחר שעבר מתיחת פנים קלה. השינויים בעיצוב החזית כוללים פנסים מעט יותר צרים, גריל בעיצוב משושה עם גימור פנימי שונה ופגוש תחתון חדש לחלוטין שיורד לגובה נמוך יותר וכולל דיפיוזר בגימור אלומיניום כהה. בחלק האחורי, כמו באטקה הרגילה, נוספו פנסי איתות דינאמיים וכן שינויי עיצוב קלים בפגוש. העיצוב המעודכן של קופרה אטקה מוסיף ס"מ אחד לאורך הכולל של הרכב, שיגיע ל-438.6 ס"מ. הגובה הונמך ב-2 מ"מ ויעמוד על 159.9 ס"מ. ביתר המימדים לא חלו שינויים.
המנוע נותר דומה לדור היוצא: 2.0 טורבו עם 300 כ"ס והנעה כפולה, מה שמספיק לתאוצה של 4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. בהתאם גם המחיר נותר כשהיה, והוא עומד על 249,900 שקלים.
חבילות האבזור שונות שיוצעו בכל הדגמים יאפשרו לשדרג למסכים גדול יותר ולדלת תא מטען חשמלית בחלק מהדגמים, וכן יאפשרו בחירה במושבים שונים ובחישוקים גדולים יותר בכל הדגמים והגרסאות.
כל המחירים שפורסמו מתייחסים לרכבים בצבע לבן בלבד. צבעים בסיסיים אחרים יעלו 3,900 שקלים נוספים, צבעים מתקדמים יותר כמו "אפור בטון" או "אדום יין" יעלו 6,900 שקלים נוספים, ואילו צבעי מט שיוצעו בלאון ובפורמנטור יעלו 13,900 שקלים נוספים.
פורסם לראשונה ב- 15.03.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות