דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא רק יוקרתית: NIO תשווק באירופה שני מותגים עממיים

Getting your Trinity Audio player ready...

מותג הרכב הסיני-חשמלי ניו (NIO) החל לשווק בישראל שלושה דגמים חדשים, כולם ממוקמים גבוה בסולם מחיר הרכב החשמלי. בוודאי זה המגיע מסין, עם תג-מחיר של 350 אלף שקלים ל-ET5 שימצא עצמו בתחרות עם טסלה 3, איוניק 6 ו-BYD סיל אבל מחירו מתחיל ב-344 אלף שקלים, ET7 הסאלוני שעולה חצי מיליון שקלים ו-ES8 עם שבעה מושבים ותג-מחיר של 465 אלף שקלים.

NIO ET7

לפחות עבור שלב החדירה לשוק אלו מחירים מאתגרים עבור סוכני המכירות של המותג, בלשון המעטה. מצד שני, זה בדיוק מה שבכירי המותג הסיני רוצים - תחרות ישירה מול טריו היוקרה הגרמני, אודי, ב.מ.וו ומרצדס.

כדי להציע כלי רכב גם עבור הקהל הרחב יותר, תשווק ניו דגמי לחם-וחמאה בסיסיים יותר תחת מותג שבינתיים לפחות מכונה אלפס (Alps), שם שעשוי בהחלט להשתנות עבור שווקים שונים לפני תחילת שיווק בהם.

מבחינת היצרנית הסינית, התחרות הגדולה של אלפס צפויה להגיע מלא אחרת אלא טסלה, אותה לא מזהים בניו (ובצדק) כיוקרתית, כפי שהיא משווקת בחלקים שונים של העולם. ולא, מותגי ליבה קוריאניים, יפניים או אירופאיים אינם מוזכרים כמתחרים ישירים. מכוניות ראשונות יוצגו כבר ב-2024, שנה מאוחר הם יגיעו כבר לאולמות התצוגה.

שמו (הזמני כנראה) של מותג הרכב השני  הוא פיירפליי (Firefly), וכאן ישנה הפתעה, שכן המותג הזה ישווק תחילה באירופה, ורק אחר כך בסין הולדתו. דגמי המותג שישווקו ביבשת הקלאסית יהיו מיני עד סופר-מיני ומשפחתיות קומפקטיות קטנות. ועובדה זו גם מסבירה את הבחירה לשווק ראשית באירופה, שם מדובר בקטגוריה (B) סופר פופולרית, בזמן שבסין היא מוגדרת עדיין כנישה.

תג המחיר המשוער כאן צפוי לעמוד על כ-25 אלף יורו, רף שכבר כשנתיים מוגדר על ידי הגדולות שבאירופאיות כסביבת מחיר מחויבת המציאות לטובת הציבור (העירוני) הרחב. כך מבית רנו (5), סיטרואן (C3), פולקסווגן (ID2) ואחרות. דגמי שני המותגים צפויים להגיע עם טכנולוגיית החלפת סוללות בדומה לניו עצמה.

מה אנחנו חושבים: ניו הוא אחד ממותגי הרכב היותר מסקרנים שנחתו אצלנו בשנים האחרונות. לא רק כחלק מנחשול הסיניות שהפציעו בשוק הרכב המקומי, אלא בכלל. מסקרן לגבי היכולת להתמודד עם הטובות שבחבורה, מסקרן לגלות האם יהיה ראשון מהסינים לבסס עצמו כמותג יוקרה לגיטימי.

אבל בשום מקרה הוא לא צפוי להיות להיט מכירות, זה פשוט לא יכול לקרות עם תגי-מחיר כה גבוהים. ולכן נראה לנו כי תוספת שני מותגי ליבה, האחד עם מחירי סופר-מיני שאמורים לנוע באזור ה-140-150 אלף שקלים, האחר עם רכב משפחתי שנע בסביבות ה-200 אלף, הם לא רק כורח המציאות, אלא החלטה עסקית מתבקשת. בכל מקרה, יש לנו עוד שנה להמתין.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה