אחרי חודש אפריל החלש, ממשיכה מגמת הגידול השנתית בחודש מאי. 21,701 מכוניות חדשות נמסרו בישראל בחודש החולף, זאת לעומת 19420 בחודש מאי אשתקד - גידול של 11.7%, נתון צנוע ביחס לגידול שנרשם בחודשים הראשונים של 2014. עם זאת, בקצב המכירות הנוכחי נראה כי 2014 תהיה שנת שיא של כל הזמנים במכירות הרכב החדש בישראל.
על מה מתבססים היבואנים?עיון בנתוני מכירות הדגמים מגלה תמונת מצב מעניינת: ישנם יצרנים הנסמכים באופן כמעט מוחלט על דגם יחיד, התופס את מרבית המכירות - בעוד אצל מותגים אחרים מתחלקות המכירות באופן הרבה יותר מאוזן.
נתונים אלו עשויים ללמד על טבלת המכירות בעתיד, שכן מותג המתבסס על דגם אחד באופן עיקרי עשוי להיחלש משמעותית כאשר יצוצו מתחרים חדשים, כאשר הדגם יתיישן או כאשר היצרן ייקר את מחירו של הדגם הספציפי. טויוטה ומאזדה רשמו השנה זינוק משמעותי בזכות הדורות החדשים של הקורולה וה-3, אך עלול לקרות להם מה שקרה לפורד אחרי שנת השיא ב-2012, כאשר ההסתמכות המוחלטת על הפוקוס (שעדיין נמשכת) הורידה את מכירות המותג באופן משמעותי לאחר שהדגם התיישן וקמו לו מתחרים אטרקטיביים.
פורד פוקוס. לא מסוגלת להחזיק לבדה את המותג / צילום: רונן טופלברגאצל יונדאי, לעומת זאת, תופס הדגם המוביל פחות מ-20% ממכירות המותג, אך הסיבה היא לא רק חלוקת השמות בין דגמי ההאצ'בק והסדאן - שכן לא פחות מ-5 דגמים שונים של יונדאי מכרו למעלה מ-2,000 מכוניות מתחילת השנה. זו בוודאי אחת הסיבות לכך שיונדאי מובילה את השוק במשך תקופה כל כך ארוכה.
גם שברולט מתבססת באופן יציב, וגורפת את המכירות ממגוון רחב של דגמים - שכן את הלקוחות היא מושכת בזכות תנאי מימון וטרייד אין אטרקטיביים, ולא בהכרח בזכות פופולאריות יוצאת דופן של דגם מסוים.
עוד מעניין לראות כי אצל חלק מהיצרנים הדגמים הנמכרים הם הזולים ביותר (קיה פיקנטו, מיצושיבי ספייס סטאר, ניסאן מיקרה), בעוד אצל אחרים שולטים דגמים משפחתיים (טויוטה קורולה, מאזדה 3, סקודה אוקטביה) או אפילו מסחריים (סיטרואן ברלינגו). עם זאת, אין בכך כדי להסיק על הרווחיות של יבואני הרכב: על פי גורמים בכירים בענף, במקרים רבים הרווח על מכוניות המיני גדול מהרווח על מכוניות יקרות יותר.
הדגמים הנמכרים במותגים המובילים:
פורסם לראשונה ב- 03.06.14
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות