לנדרובר דיסקברי ספורט הוצג לראשונה בסוף שנת 2014 וכעת הוא עובר מתיחת פנים של אמצע החיים. מתיחת הפנים נוגעת לעיצוב ומציגה גם שדרוג לשלדת הרכב ויחידות הנעה חדשות. לנדרובר דיסקברי ספורט המחודש יגיע לישראל בספטמבר 2019.
השינויים החיצוניים אינם קיצוניים וכוללים פגוש קדמי ואחורי בעיצוב חדש ויחידות תאורה קדמיות ואחריות בעלות תאורת לד ובעיצוב פנימי חדש. בגרסאות R-Dynamic העיצוב החיצוני ספורטיבי יותר. בפנים הרכב השדרוג בולט יותר כאשר תא הנוסעים חדש לגמרי. עיצוב דיפוני הדלתות התעדכן כמו גם הדשבורד כולו שקיבל את שפת העיצוב החדשה של לנדרובר, אותה פגשנו בוולאר ובאיווק החדש. לדברי לנדרובר תא הנוסעים כעת מרווח יותר וכולל נפח אחסון רב יותר.
יחידות הנעה
לנדרובר דיסקברי ספורט יציע לא פחות מ-7 יחידות הנעה - 3 מנועי דיזל ו-4 מנועי בנזין. כל יחידות ההנעה מצוידות במערכת מיקרו-היברידית והן מוכרות מהאיווק החדש. המערכת המיקרו-היברידית מסוגלת לכבות את המנוע בנסיעה מתחת ל-17 קמ"ש, לסייע בהאצות וכמובן לצמצם את צריכת הדלק. כדי להגדיל את טווח הנסיעה נפח מיכל הדלק צמח ב-20% ועומד על 67 ליטר.
היחידה הראשונה בעלת מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר בהספק של 150 כ"ס, עם הנעה קדמית ותיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים או תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים. זוהי יחידת ההנעה החסכונית ביותר וצריכת הדלק עומדת על 16.9 ק"מ לליטר בגרסה הידנית.
יחידת ההנעה שניה עושה שימוש במנוע דיזל בנפח זהה אך עם הספק של 180 כ"ס, ואילו מנוע הדיזל החזק ביותר מציע הספק של 240 כ"ס. מנועים אלו משודכים להנעה כפולה ולתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים.
שלושת מנועי הטורבו-בנזין מציגים נפח של 2.0 ליטר ומציעים גם הם הנעה כפולה ותיבה אוטומטית. ההספקים עומדים על 200, 250 ו-300 כ"ס.
יחידה ההנעה השביעית בהיצע תצטרף במהלך 2019. מדובר ביחידת הנעה היברידית-נטענת בעלת מנוע 3 צילינדרים.
אביזרים ושטח
במתיחת הפנים של הדיסקברי ספורט שודרגה מערכת המולטימדיה בגודל 10 אינץ' הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי כמו גם אינטרנט אלחוטי ומשטח טעינה אלחוטי. לנדרובר מציינים כי בכל אחת משורות המושבים ברכב הותקנו שקעי USB ושקעי 12 וולט. בנוסף גם מצלמת הרוורס שודרגה וזכתה לזווית רחבה ואיכות HD. אפשרויות נוספות הינן חלוקת 40:20:40 לשורה האמצעית, מערכת עיסוי במושבים הקדמיים ו-10 עיצובים שונים לחישוקים הקלים המגיעים במידות של 18 עד 21 אינץ'.
בתחום הבטיחות יוצעו מערכות בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב הכוללת התערכות אקטיבית בהיגוי והתרעת עייפות כסטנדרט, אך בקרת שיוט אדפטיבית מוצעת כאופציה.
הדיסקברי ספורט המחודש קיבל את מערכת ה-Terrain Reponse 2 לנסיעה בתנאי שטח מגוונים ובנוסף גם את מערכת ה-ClearSight המאפשרת לנהג לראות "דרך" מכסה המנוע על מנת לתכנן את תוואי ההתקדמות ולהימנע ממכשולים.
לדגמי לנדרובר בישראל – לנדרובר
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות