יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת של שני הדגמים מבוססת על מנוע טורבו-בנזין בעל 3 צילינדרים בלבד, בנפח של 1.5 ליטרים ועם הספק של 200 כוחות סוס. המנוע החשמלי, שממוקם על ציר הגלגלים האחורי ואחראי על ההנעה הכפולה (כך שנחסך משקלו של גל הינע), מוסיף עוד 109 כ"ס ובסך הכל מייצרת יחידת ההנעה 309 כ"ס ומומנט של 54 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 8 הילוכים, הילוך אחד פחות בהשוואה לגרסאות הבנזין והדיזל.
התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.6 שניות
בדיסקברי ספורט ו-6.4 שניות באיווק, כאשר ההבדלים נובעים ממשקל נמוך יותר ומאווירודינמיקה עדיפה של האיווק. סוללת 15 קוט"ש מעניקה טווח נסיעה חשמלי גבוה יחסית של 62 ק"מ בדיסקברי ספורט ו-66 ק"מ באיווק. טעינה בשקע ביתי אורכת כ-7 שעות, עמדת טעינה ביתית (7 קילוואט) מאפשרת טעינה ב-3 שעות ואילו טעינת DC מהירה (50 קילוואט) מאפשרת למלא 80% מקיבולת הסוללה בתוך כ-20 דקות.
נציין כי הדיסקברי ספורט, שמוצע בגרסאות הבנזין והדיזל עם 7 מקומות ישיבה, מציע בגרסת הפלאג-אין הייבריד רק 5 מושבים.
הדיסקברי ספורט פלאג-אין ישווק בשתי רמות הגימור המוכרות מהגרסאות האחרות - S ו-S פלוס. גרסת ה-S כוללת בין היתר גג שמש פנוראמי, תאורת לד, חישוקי "18 קלים, מסך מגע בגודל 10 אינץ', מושבי עור חשמליים, מראה מרכזית מבוססת מצלמה, בלם יד חשמלי, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב והתרעת עייפות.
גרסת ה-S פלוס מוסיפה למפרט גם דלת תא מטען חשמלית, כניסה ללא מפתח, מערכת שמע משודרגת, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים במראות הצד.
את ריינג' רובר איווק ניתן יהיה לקבל עם הנעת הפלאג-אין הייבריד רק ברמת הגימור S פלוס, במפרט אבזור דומה לזה של הגרסה המקבילה בדיסקברי ספורט.
מחירים:
לנדרובר דיסקברי ספורט PHEV ברמת גימור S יעלה 390,000 שקלים
לנדרובר דיסקברי ספורט PHEV ברמת גימור S פלוס יעלה 420,000 שקלים
ריינג' רובר איווק PHEV ברמת גימור S פלוס יעלה 415,000 שקלים
רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות של היבואנית, ציין כי המחירים לא יתייקרו בינואר - אך עד אז ינתנו הנחות לרוכשים. על פי ההערכות, הדגמים ההיברידיים-נטענים יתפסו כמחצית מהמכירות בשני הדגמים. הרוכשים לא יקבלו עמדת טעינה עם הרכב, ובמקומה יקבלו כבל Mode2 לטעינה ביתית.
על אף ירידה של 15% במכירות הרכב בישראל בשנה החולפת, בשל משבר הקורונה, יבואנית לנדרובר ויגואר רשמה עליה של 15% לעומת השנה שעברה. באירופה רשמו המותגים ירידות בשיעורים של קרוב ל-40%.
פורסם לראשונה ב- 09.12.20
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות