לקסוס, מותג היוקרה של טויוטה, משיקה רכב היברידי חדש בישראל. לקסוס GS450h תציע מנוע היברידי עם לא פחות מ-345 כוחות סוס וצריכת דלק ממוצעת של 16.7 ק"מ לליטר
מאת: יתיר דוידוביץ
עודכן 09.01.23 00:00
היצע כלי הרכב ההיברידיים בישראל ממשיך להתרחב, וכעת לקסוס GS450h היא הנציגה ההיברידית היחידה בקטגוריית הסאלון. שילוב מנועי חשמל ובנזין בגרסה הבכירה של ה-GS אמור להציע ביצועים דומים למנועי V8 עתירי נפח בד בבד עם צריכת דלק של מנועים קטנים בהרבה. התוצאה, לפחות על פי הנתונים הרשמיים, היא צריכה ממוצעת של 16.7 ק"מ לכל ליטר של בנזין יקר וציון ירוק של 3 במדרג של משרד התחבורה. מנוע הבנזין ב-GS הוא V6 בנפח 3.5 ליטר אשר יחד עם המנוע החשמלי (200 כ"ס) מספקים 345 כ"ס. למי שתהה נספר שלמנוע הבנזין יש הרבה יותר מ-145 כוחות סוס וההספק הסופי נובע מיעילות בתחומי סל"ד שונים.
אבל אל חשש. צריכת הדלק המשופרת והמנוע החשמלי לא אומרים שהלקסוס לא תצליח להגיע למהירות החוקית בישראל. למעשה את הדרך למאה קמ"ש ה-GS תעבור בתוך 5.9 שניות ותמשיך עד 250 קמ"ש מירביים.
לקסוס GS450h. חסכון למנהל או עלה התאנה שלו? / צילומים: יצרן
מעבר לנתוני המנוע וצריכת הדלק המוצלחת ה-GS היא מכונית סאלון ותציע אבזור מפנק בהתאם. מערכת מולטימדיה חדשה, מערכת שמע, ומערכת בקרת אקלים ומיזוג אוויר משודרגות אמורות לשפר את חווית הנסיעה בלקסוס. תיבה ההילוכים הרציפה כוללת אפשרות להעברה ידנית של ששת ההילוכים ומערכת להתאמת מצבי הנהיגה למצב הרוח של הנהג.
גרסת הבסיס של הלקסוס, Luxury, תעלה 455,000 שקל ותכלול בין היתר ממשק בלוטות', פנסי קסנון, גג שמש, מצלמת רוורס, מושבים חשמליים, התנעה ללא מפתח, עשר כריות אוויר ועוד. הגרסה הבאה, Premium, תכלול חיישני חנייה קדמיים, דיפוני עור ועץ ווילון חשמלי ותעלה 480,000 שקל. הגרסה המאובזרת ביותר, F-Sport package, תציע מתלים מתכווננים, מושבי ספורט, חישוקי 18", דוושות אלומיניום ותוספות ויזואליות להדגשת המראה הספורטיבי. מחיר גרסה זו יעמוד על 535,000 שקל.
פורסם לראשונה ב- 08.05.12
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות