לקסוס LC היא מכונית ספורט קופה יפיפייה שנחשפה כבר בשנת 2016. בנובמבר 2019 חשפה לקסוס את גרסה הקבריולה שלה וכעת החלה היבואנית לשווק את הדגם בישראל. המחיר עומד על 920,000 שקלים לגרסת ה-5.0 ליטרים, 100,000 שקלים יותר מגרסת הקופה המקבילה. הנעה היברידית לא זמינה בגרסה הפתוחה.
יחידת הנעה
ללקסוס LC קבריולה יחידת הנעה זהה לזו של הקופה, אך עם שינויים קלים. מדובר אומנם במנוע בנזין V8 זהה בנפח 5.0 ליטרים, אך בעוד לקופה הספק של 477 כ"ס, לקבריולה "רק" 464 כ"ס ונתון מומנט מירבי נמוך בקג"מ אחד העומד על 54 קג"מ הזמינים ב-4,800 סל"ד.
למנוע משודכת תיבה אוטומטית בעלת 10 הילוכים והנעה אחורית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5 שניות (4.7 שניות בקופה) וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 7.9 ק"מ לליטר (8.6 ק"מ לליטר בקופה).
אבזור ובטיחות
בין הקופה לקבריולה חלים הבדלי אבזור קלים. כך למשל לקבריולה הגה מחומם, מערכת חימום צוואר ומערכת כניסה קלה לנהג הכוללת את ההגה והמושב (רק הגה בקופה) וכן גג בד הנפתח חשמלית עד למהירות של 50 קמ"ש (גג קרבון בקופה).
פרט לכך רשימת האבזור זהה וכוללת מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' כולל קישוריות לטלפון הסלולרי, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חימום ואוורור, תאורת לד מלאה עם מנגנון הפניה בסיבוב, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, מראות צד ופנים נגד סנוור, בלם יד חשמלי, בולמים אדפטיביים, חישוקי 21 אינץ' ועוד.
תחום הבטיחות זהה גם כן וכולל בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת זיהוי תמרורים, התרעת עייפות ומכסה מנוע אקטיבי למניעת פגיעה בהולכי רגל. כמו כן ב-LC קבריולה ישנם מוטות התהפכות אקטיביים ו-6 כריות אוויר לעומת 8 בקופה.
פורסם לראשונה ב- 21.01.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות