לקסוס NX הוצג לראשונה לפני למעלה מ-7 שנים - באפריל 2014 בתערוכת בייג'ינג. כעת לקסוס הציגה את הדור השני של רכב הפנאי היוקרתי עם עדכון קל בלבד לעיצוב אך עם חידושים בולטים יותר בתא הנוסעים, ביחידות ההנעה ובמערכות הבטיחות. מהיבואנית המקומית נמסר כי לקסוס NX החדש ישווק בישראל בתחילת שנת 2022.
העיצוב החיצוני לא פורץ דרך כפי שהתרגלנו לקבל מלקסוס בשנים האחרונות, והוא נראה יותר כמתיחת פנים מאשר דור חדש לגמרי. העיצוב הכללי של ה-NX היוצא נשמר בעוד חזית הרכב זקופה יותר עם סבכת שעון חול בולטת יותר, יחידות התאורה ויתרו על תאורת הלד הנפרדת שכעת שוכנת בתוך הפנס הראשי (בדומה למתיחת הפנים של לקסוס LS למשל) וכונסי האוויר הצידי הפגוש מודגשים יותר וחברו אל פנסי הערפל.
מאחור נפגוש צמד יחידות תאורה חדשות וצרות יותר המחוברת יחד בפס תאורת לד לרוחב דלת תא המטען. כמו כן, במקום סמל המותג נפרס תחת פס התאורה שם המותג, בהתאם לאופנה העכשווית.
השינוי המשמעותי ביותר נמצא בתא הנוסעים, שמקבל עיצוב חדש לגמרי. לקסוס אמנם שומרת על הקווים הזוויתיים, אך מסך המולטימדיה החדש והגדול הניצב במרכז הדשבורד מושך מיד את תשומת הלב, ובעקבותיו נדחקו פתחי המיזוג מטה. מסך המולטימדיה מוטה בזווית אל עבר הנהג, התפעול עבר למגע ולקסוס ויתרה (סוף סוף) על פד התפעול ששכן בקונסולה שבין המושבים. את ידיות הפתיחת המסורתיות מחליף כפתור לטובת פתיחה קלה יותר של הדלת, וכמו כן גימורי המושבים (המגיעים במספר צבעים) נמצאים בדלתות כמקובל ומגיעים עד לפתחי המיזוג.
לעומת הדור היוצא, לקסוס NX החדש מציג צמיחה קלה במידות. אורכו עומד על 466.0 ס"מ (ארוך ב-2 ס"מ), רוחבו עומד על 186.5 ס"מ (רחב ב-2 ס"מ), גובהו עומד על 164.0 ס"מ (נמוך ב-0.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים נמתח על פני 269.0 ס"מ (ארוך ב-3 ס"מ).
יחידות הנעה
חידוש משמעותי בדור השני של לקסוס NX, שמופיע בפעם הראשונה אצל מותג היוקרה היפני, הוא תוספת משמעותית של גרסת פלאג-אין הייבריד – מה שכבר הפך למובן מאליו אצל רבים מהמתחרים. גרסה זו זוכה לשם 450h+ והיא עושה שימוש ביחידת ההנעה ההיברידית-נטענת של טויוטה ראב 4 פלאג-אין המשווק כבר בישראל. לא מפתיע לאור העובדה שה-NX החדש מבוסס על פלטפורמת הראב 4 הקרויה בלקסוס Lexus Global Architecture K .
מדובר במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים ובשידוך למנוע חשמלי ההספק המשולב עומד על 306 כ"ס. למנוע משודכת תיבה רציפה והנעה כפולה, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת קצת יותר מ-6 שניות. נתונים דומים לאלו של הראב 4. סוללת 18.1 קוט"ש מסייעת להשיג טווח נסיעה חשמלי של 63 ק"מ וצריכת דלק משולבת של 33.3 ק"מ לליטר. גרסה זו גם תציע אפשרות לקירור/חימום מראש של הרכב באמצעות אפליקציה.
כמו כן תוצע גם גרסת 350h העושה שימוש ביחידת ההנעה ההיברידית המוכרת אך לאחר שעברה מספר עדכונים. מדובר למעשה באותו מנוע הבנזין המשמש את גרסת הפלאג-אין ונפחו 2.5 ליטרים, אך כעת ההספק עומד על 242 כ"ס (שיפור של 42 כ"ס) וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות (שיפור של 1.5 שניות). לגרסה זו אופציה להנעה קדמית או כפולה.
מהיבואנית נמסר כי אלו שתי יחידות ההנעה שיגיעו לישראל. לצידן יוצעו בעולם גרסת 350 בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.4 ליטרים בהספק של 279 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה, וגרסת 250 בעל מנוע 2.5 ליטרים בהספק של 199 כ"ס.
בלקסוס מציינים כי התחום הדינאמי שופר לטובת התנהגות כביש מתגמלת יותר. כך למשל השלדה הוקשחה, רוחב הסרנים גדל לטובת אחיזה משופרת (30 מ"מ מלפנים, 59 מ"מ מאחור), מרכז הכובד נמוך יותר ב-20 מ"מ וכן עודכנה גם מערכת ההנעה הכפולה.
אבזור ובטיחות
לקסוס NX בדור השני מביא עימו לא מעט עדכונים גם בתחום האבזור והתפעול. מערכת הפעלה חדשה למולטימדיה שמוצעת בגודל של 9.8 אינץ' ועד 14 אינץ', הכוללת קישוריות לטלפון הנייד (אנדרואיד אוטו בחיבור חוטי ואפל קארפליי אלחוטי) ומערכת ניווט מבוססת "ענן" (ואף ללא צורך בחבילת גלישה), מערכת פקודות קוליות ועדכונים Over The Air. לצידה ישנו לוח מחוונים דיגיטלי וגם מראה מרכזית דיגיטלית, משטח הטעינה האלחוטי מהיר ב-50%, הפקדים על ההגה ניתנים לאפיון על ידי הנהג וברגע השימוש הם יופיעו בתצוגה העילית, כך שהנהג לא צריך להסיט את מבטו. דלת תא המטען החשמלית נפתחת כעת מהר יותר – עד כ-4 שניות. עוד נמצא תאורת אווירה עם 64 צבעים, מערכת שמע מבית Mark Levinson, חניה אוטומטית, מערך מצלמות היקפיות, מפתח דיגיטלי וחישוקים קלים עד לגודל של 20 אינץ'.
גם תחום הבטיחות שודרג, כאשר בלקסוס מציינים כי המערכות השונות כוילו לטובת תחושה טבעית יותר, יחד עם הרחבת יכולות הזיהוי ושיפור התגובות – עדכונים אלו תורמים לשיפור של 36% בהימנעות מתרחישי תאונה שונים. לקסוס NX החדש יציע בכל הגרסאות את מערך Lexus Safety System+ כסטנדרט. מערך זה כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ואף חלק מהעצמים כגון עצים או עמודי תאורה, מערכת תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית המזהה ביתר קלות רכב הנכנס לנתיב הנסיעה, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת זיהוי תמרורים מורחבת המזהה תמרורי עצור או זכות קדימה למשל, מערכת סיוע אקטיבית בתמרוני חירום ואף נוספה מערכת התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, המקושרת לכפתור הפתיחה ומונעת פתיחת הדלת בזיהוי סכנה. לצד מערך זו תציע לקסוס חבילה מורחבת הכוללת גם התרעת תנועה חוצה מלפנים וסיוע במעבר נתיב בעת שימוש במערכת בקרת השיוט האדפטיבית.
פורסם לראשונה ב- 13.06.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות