לעומת הדור היוצא, עיצוב החזית בדור החדש פחות מחודד ויותר זקוף וקשוח, כאשר סבכת "שעון החול" הפכה אטומה בחלקה העליון. יחידות התאורה החדשות שומרות על פס תאורת הלד המחודד ואילו כונסי האוויר מודגשים יותר. בפרופיל שמרה לקסוס על קו הגג בסגנון קופה ועיצוב קורה C המושחר. מאחור, בהתאם לאופנה הנוכחית, יחידות התאורה מחוברות עם פס תאורה וחודרות עמוק אל הכנפיים. בפגוש ישנם גם פתחי אוורור מדומים בצדדים ושילוב מגלש אחורי מדומה בחלקו התחתון.
מבפנים שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס בולטת ומזכירה את זו שב-NX. העיצוב מהווה קפיצת מדרגה לעומת הדור היוצא וממוקד בנהג עם הפנייה של מסך המולטימדיה אל עבר הנהג. ניתן לפגוש בדשבורד זוויות שונות בפתחי המיזוג ובדלתות וקונסולה מרכזית רחבה.
לעומת הדור היוצא, אורכו עומד על 489 ס"מ (זהה), רוחבו עומד על 192 ס"מ (רחב ב-2.5 ס"מ), גובהו עומד על 171 ס"מ (נמוך בס"מ אחד) ובסיס הגלגלים עומד על 285 ס"מ (ארוך ב-6 ס"מ).
לקסוס מציינים כי ה-RX החדש מבוסס על פלטפורמת GA-K המשמשת גם את ה-NX החדש, אך עם מספר עדכונים מתבקשים. כמו כן מרכז הכובד נמוך יותר הודות גם לרוחב סרנים גדול יותר ומרווח הפנים משופר. המתלה האחורי רב-חיבורי ובנוסף המרכב קשיח יותר לטובת שיפור התנהגות הכביש.
יחידות הנעה
לקסוס RX החדש יציע 4 יחידות הנעה; אחת בנזין, שתי היברידיות וגרסת פלאג-אין אחת, כאשר לכולן הנעה כפולה וחלקן מוכרות מלקסוס NX למשל.
לגרסת הבנזין 350 מנוע מוגדש בנפח 2.4 ליטרים המספק 278 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 11.3 ק"מ לליטר.
גרסת ה-350h ההיברידית עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים המספק 245 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.9-15.6 ק"מ לליטר (תלוי רמת גימור).
גרסת ה-450h+ היא תצורת הפלאג-אין הייבריד ולה מנוע בנזין דומה לזה של ה-350h אך בתוספת מנוע חשמלי ההספק המשולב עומד על 306 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.0 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 83.3 ק"מ לליטר.
גרסת 500h בעלת מנוע 2.4 ליטרים מוגדש ולה הנעה היברידית קונבנציונלית ותיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. ההספק עומד על 371 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.0 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 11.7-12.2 ק"מ לליטר (תלוי רמת גימור).
אבזור ובטיחות
מסך המולטימדיה בגודל 14" עם מערכת הפעלה חדשה אותה פגשנו ב-NX, כולל תפעול קולי וקישוריות לטלפון הנייד (אנדרואיד אוטו חוטי ואפל קארפלי אלחוטי), מראה מרכזית דיגיטלית, מצלמות היקפיות עם תצוגת תלת-מימד, מערכת חניה אוטומטית מלאה (ללא צרוך במגע בהגה, בהילוכים או בדוושות), מערכת שמע מבית "מארק לוינסון" עם 21 רמקולים, והרשימה עוד ארוכה.
בתחום הבטיחות נמצא את המערך המתקדם Lexus Safety System+ הכולל שיפורים למערכות המוכרות כגון יכולת זיהוי סכנות המתקרבות לרכב, זיהוי תנועה של הולכי רגל בעת פניה בצומת ואף התערבות אקטיבית בהיגוי למניעת פגיעה. בקרת השיוט האדפטיבית, כך לפי לקסוס, מסוגלת לזהות מוקדם יותר רכב הנכנס לנתיב הנסיעה ולה יכולת טובה יותר למעקב ושמירה על נתיב הנסיעה. מערכת זיהוי התמרורים מורחבת ומזהה שלטי אזהרה נוספים ותמרורי עצור.
בנוסף ניתן לשדרג למערך הבטיחות המורחב המוסיף זיהוי תנועה חוצה מלפנים, יכולת סיוע למעבר נתיב בכביש המהיר ומצלמה המנטרת את מצב הנהג, ובמידה וזה אינו מגיב הרכב מסוגל להאט ואף להגיע לכדי עצירה מלאה.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות