לקסוס RX, אחד מרכבי הפנאי-יוקרה הותיקים בעולם, מגיע לישראל בדגם מחודש - חצי שנה לאחר שהוצג בחו"ל ו-4 שנים לאחר שנחשף בדור הנוכחי. העיצוב לא השתנה באופן דרמטי, אך מערכת המולטימדיה עודכנה, בוצעו שיפורים בשלדה וגם מערכות הבטיחות הורחבו. במקביל, הודיעה היבואנית על הורדת מחירים שנעה סביב ה-20,000 שקלים במרבית הגרסאות.
קווי העיצוב לא עברו שינוי מהותי: גריל "שעון החול" הענק זכה לעיצוב מחודש בדומה לזה שב-UX, הפגושים עודכנו, פתחי האגזוז וכונסי האוויר הוגדלו ואילו הזוויות בפרופיל זכו להדגשה והבלטה. עדכון עיצובי חל גם ביחידות התאורה, אך אלו לא זכו למערכת האורות הגבוהים האדפטיביים המתקדמת שהוצגה עם חשיפת הדגם בעולם.
בתוך תא הנוסעים מקבל ה-RX מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל "12.3 במקום "8 בעבר, משטח מגע לשליטה וקישוריות Apple Car Play ו-Android Auto. באופן חריג גם השימושיות שופרה: מסגרת חדשה למושבים הקדמיים מעניקה תוספת של 20 מ"מ למרווח הברכיים מאחור, מלפנים הוגדל טווח הכוונון לגובה של המושבים ב-15 מ"מ ואילו בגרסת 7 המושבים מושבי השורה השלישית נעים מעתה על מסילה ומתקפלים חשמלית.
כבעבר, יוצע ה-RX עם שתי יחידות הנעה, לשתיהן הנעה כפולה. גרסת ה-RX300 מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 238 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות והמהירות המירבית עומדת על 200 קמ"ש. התיבה בגרסה זו היא אוטומטית עם 6 הילוכים וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 9.7-10 ק"מ לליטר, בהתאם לרמת הגימור.
גרסת ה-450h מצוידת במערכת הנעה היברידית עם מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטרים, מנוע חשמלי נוסף והספק משולב של 313 כ"ס. תיבת ההילוכים היא רציפה וצריכת הדלק עומדת על 12.8 ק"מ לליטר בדגם הרגיל או 12.2 ק"מ לליטר בדגם 7 המושבים המוארך. התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת כאן ל-7.7 שניות (8.0 בגרסה הארוכה).
בלקסוס מצהירים גם על שיפורים שבוצעו בשלדה ובמערך המתלים לטובת שיפור הנוחות והתנהגות הכביש. בין היתר מדובר על הוספת נקודות הריתוך בשלדה ושימוש בכמות גדולה יותר של חומרי הדבקה, עיבוי של המוט המייצב והקשחה מסוימת של חלק מרכיבי המתלה. לטובת צמצום זוויות הגלגול, נוסף מנגנון המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה ושופרה מערכת ההיגוי.
רשימת האבזור עשירה למדי. גרסאות ה-Luxury מוצעות במפרט הכולל מושבי עור עם כוונון חשמלי, חימום, אוורור וזכרונות, חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס, חישוקי "18 קלים, חלון שמש בגג, גלגל הגה עם כוונון חשמלי, תאורת לד עם מערכת שטיפה, מערכת שמע עם 12 רמקולים, טעינה אלחוטית לסלולארי ובקרת אקלים עם יציאות מאחור.
גרסאות ה-Premium מוסיפות למפרט חישוקי "20, גג פנוראמי, מראות צד מתכהות, ניטור כלי רכב בשטח מת במראות והתרעה על תנועה חוצה מאחור.
בגרסת ה-Long, שמוצעת עם ההנעה ההיברידית וכוללת 7 מקומות ישיבה, ישנם שני מקומות ישיבה נוספים מאחור עם קיפול חשמלי ויחידת שליטה נפרדת על המיזוג משורת המושבים השלישית.
מפרט הבטיחות בכל הגרסאות כולל 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ואורות גבוהים אוטומטיים.
לקסוס RX - מחירים: לקסוס RX300 ברמת הגימור Luxury יעלה 349,900 שקלים לקסוס RX300 ברמת הגימור Premium יעלה 379,900 שקלים לקסוס RX450h ברמת הגימור Luxury יעלה 419,900 שקלים לקסוס RX450h ברמת הגימור Premium יעלה 449,900 שקלים לקסוס RX450h עם 7 מושבים ברמת הגימור Premium יעלה 479,900 שקלים
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "לקסוס, שהשנה תקבע בישראל שיא מכירות שנתיות של כל הזמנים עם מעל 1,650 מכוניות, משיקה את ה-RX החדש כחלק מאסטרטגיית הגדילה וההתעצמות של לקסוס בשוק הפרימיום הישראלי. ה-RX החדש יעניק ללקוחות הפרימיום הזדמנות נהדרת להנות מקרוסאובר איכותי ויוקרתי המאובזר בשלל אביזרי הנוחות והבטיחות, וכל זאת עם השירות המקיף והאיכותי שלקסוס מעניקה ללקוחותיה בארץ".