בקצרה:
- לקסוס ממשיכה בהרחבת ההיצע
- תציג במילאנו רכב פנאי קטן חדש בשם LBX
- ויש גם GX חדש, תואם הדור הבא של לנדקרוזר
לקסוס LBX - יוקרה בקטן: לקסוס תחשוף במילאנו בעוד כשבועיים רכב פנאי חדש לשוק האירופי, שיקרא בשם LBX ויהיה למעשה גרסה יוקרתית לטויוטה יאריס קרוס. בניגוד לאח העממי שמיוצר בצרפת, ה-LBX צפוי להגיע אלינו בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה ממפעלי לקסוס ביפן במטרה להתחרות כאן במיני קאנטרימן וב-DS3.
ה-LBX יתבסס על פלטפורמת ה-GA-B של קונצרן טויוטה, אך המימדים צפויים להיות גדולים במעט מאלו של היאריס קרוס, עם אורך משוער של קצת יותר מ-420 ס"מ. מהצילומים החלקיים שפורסמו ניתן לזהות כי עיצוב החזית יהיה דומה לזה של ה-RX, עם סבכה בעיצוב חלת דבש שתמוקם מתחת לקו הפנסים הקדמיים. בתי גלגלים מושחרים צפויים להעניק את מראה הפנאי המתבקש, ואילו יחידות התאורה מאחור יחוברו האחת לשניה באמצעות פס לד, בהתאם לקו העיצובי הנוכחי של דגמי המותג.
יחידת ההנעה ההיברידית תילקח מהיאריס קרוס ותכלול מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק של כ-136 כ"ס - תוספת של 20 כ"ס. כמו בטויוטה, גם אצל לקסוס תוצע אופציה להנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי נוסף שיותקן מאחור, אך ללא שינוי בהספק המשולב. בשני המקרים הכוח ירד לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים רציפה. בלקסוס לא צפויים להציע אופציה היברידית-נטענת.
דור חדש ללקסוס GX: אחיו היוקרתי של טויוטה לנד קרוזר המשווק בעיקר בצפון אמריקה, יוצג בקרוב בדור חדש ושלישי בשושלת. גם הפעם הוא יהיה אח תאום לרכב השטח של טויוטה שיוצג בקרוב בדור חדש מהיסוד. כבסיס תשמש שלדת סולם עדכנית (TNGA-F), המשותפת לטויוטה טקומה החדש, מערך מיתלים דומה המשלב עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי עם קפיצי סליל מאחור. השלדה קשיחה יותר מזו של ה-GX היוצא ולכן אמורה לאפשר יכולות דינמיות גבוהות יותר.
גם מערכת ההנעה צפויה להגיע מהטנדר עם מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר ו-278 כ"ס בגרסה הרגילה (מכונה i-FORCE), או בגרסה היברידית (מכונה i-FORCE MAX) עם מנוע חשמלי נוסף (48 כ"ס) והספק משולב של 326 כ"ס. בשני המקרים בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.
פורסם לראשונה ב- 23.05.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות