רכב הפנאי החשמלי לקסוס UX300e, שצפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2020, יוצע עם אחריות נדיבה של 10 שנים על הסוללה - כך דיווחה היום היצרנית היפנית. האחריות, שתותנה בביצוע בדיקות שגרתיות לסוללה במוסכי היבואן, תוגבל למרחק של מיליון קילומטרים, המהווה הצהרת כוונות מרשימה מצידה של לקסוס.
סוללת הליתיום-יון של לקסוס UX300e, שמורכבת מ-288 תאים, מכילה קיבולת של 54.3 קילוואט-שעה שאמורים להספיק לטווח נסיעה של כ-300 קילומטרים. הסוללה, שמותקנת מתחת לרצפת הרכב, נעזרת במערך של חיישנים העוקבים אחר המתח החשמלי והטמפרטורה של כל תא ותא בסוללה, ומפעילים בהתאם את מערכות הקירור או החימום.
בניגוד למרבית הסוללות בשוק, שנעזרות בנוזלי קירור, בלקסוס בחרו דווקא בקירור אוויר - שלטענתם פועל בצורה בטוחה יותר וגם חוסך משקל לעומת קירור מים. מערכת הקירור, שנשענת על מערכת המיזוג של תא הנוסעים, מייצרת סרקולציית אוויר בתוך מארז הסוללה ולטענת היצרנית מאפשרת תפוקה יציבה גם בנסיעה במהירות גבוהה וגם לאחר טעינות מהירות חוזרות ונשנות.
בנוסף נעזרת הסוללה בגופי חימום יעודיים, שממזערים את ההשפעה של מזג אוויר קר על טווח הנסיעה. כמו כן מותקנים רכיבי גומי שמגנים על הסוללה מפני מים ואבק.
האחריות הנדיבה שמעניקה היצרנית תופעל במקרה שבו קיבולת הסוללה תרד אל מתחת ל-70% - כלומר, רק במידה וטווח הנסיעה ירד אל מתחת ל-210 קילומטרים. בנוסף לאחריות על הסוללה תציע לקסוס אחריות כוללת של 3 שנים על הרכב עצמו ו-5 שנים או 100,000 ק"מ על רכיבי ההנעה השונים.
פורסם לראשונה ב- 10.05.20
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות