קרוב לשנתיים חלפו מאז החלה יצרנית החשמליות הצעירה איווייז את פעילותה בישראל, ובקרוב יצטרף דגם שני לאולם התצוגה המקומי. מדובר ברכב פנאי-קופה בשם U6, שחולק פלטפורמה עם איווייז U5 המוכר ובימים אלו נחת בישראל לצרכי תקינה, לקראת תחילת השיווק בשבועות הקרובים.
עיצוב ה-U6 נחשף כבר לפני יותר משנה וחצי, עם צללית דמויית קופה וחישוקי "20 ייחודיים המסייעים להפחתת מערבולות, יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור ומסיטי אוויר בפינות הפגושים.
סביבת הנהג שונה מה-U5, עם בורר מצב נסיעה (לפנים, אחור, חניה) בעיצוב דמוי מצערת מטוס נוסעים, גלגל הגה שונה, מושבים בעלי תמיכה משופרת עם ריפודים ודיפונים בצבעים מגוונים יותר.
ה-U6 ארוך מה-U5 ב-12.5 ס"מ (480.5 ס"מ), אך לשניים בסיס גלגלים זהה של 280 ס"מ. הוא גם נמוך ב-6 ס"מ (164 ס"מ) ורחב ב-1.5 ס"מ (188 ס"מ). תא המטען גדול ב-40 ליטר (472 ליטר).
המנוע החשמלי מפיק 217 כ"ס, 13 כ"ס יותר מהיחידה ב-U5 ולכן הוא גם מהיר בכחצי שניה בזינוק ל-100 קמ"ש (7 שניות). לסוללות מתוצרת CATL קיבולת זהה (63 קוט"ש) אך במפתיע, למרות שמקדם הגרר נמוך משמעותית (0.25 לעומת 0.29), טווח הנסיעה נותר דומה – 400 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה בקצב של 90 קילוואט תאפשר מילוי מ-20% ל-80% ב-35 דקות.
מפרט האבזור כולל לוח מחוונים דיגיטלי צר ("8.2) מאחורי ההגה ומסך מגע ענק ("14.6 לעומת "12.3) במרכז הקונסולה, עם צימוד גם ל-Android Auto, שלא משולב בינתיים ב-U5 המסתפק ב-Apple CarPlay.
לדברי היצרנית, גם יכולות מערכות הבטיחות האקטיביות - בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת - שופרו לעומת הדגם הוותיק.
פורסם לראשונה ב- 28.12.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות