אחרי ההשקה המתוקשרת בפתח תקווה בסוף השנה שעברה, בחרה סקודה לערוך את ההשקה הראשונה שלה לשנת 2019 במסגרת אליפות העולם בהוקי שנערכת בימים אלו בסלובקיה. הבשורה המשמעותית ביותר מההשקה הנוכחית היא הצטרפותה של גרסה היברידית-נטענת לסופרב, לראשונה בתולדותיה של סקודה.
אבל עוד קודם לגרסה המחושמלת, שקיבלה את הכינוי iV (כשמו של תת המותג החדש של סקודה המיועד לדגמים חשמליים) זכתה הסופרב למתיחת פנים קלה - 4 שנים לאחר השקתה. מבחוץ ניתן להבחין בגריל קדמי מעודכן עם תוספת כרום, פגוש חדש המוסיף 8 מ"מ לאורכה של הסופרב, יחידות תאורה צרות יותר בחזית, פס כרום חדש מאחור והכיתוב "סקודה" על דלת תא המטען - במקום סמל המותג, כפי שנעשה גם בסקודה סקאלה.
במסגרת העדכון זכתה הסופרב גם לחישוקי "18 ו"19 בעיצוב חדש, תאורת לד המקרינה את סמל המותג על הרצפה בכניסה לרכב ושני צבעים חדשים: שחור "קריסטל" וכחול "מירוצים". בתא הנוסעים ניתן להבחין בריפודים חדשים לגרסאות הבסיס, מסך מולטימדיה צף ופס עיצוב חדש לרוחב הדשבורד, שיזכה לדיפון עץ בגרסאות ה"לורן קלמנט" היוקרתיות או לגימור קרבון בגרסאות ה"ספורט ליין".
יחידת ההנעה ההיברידית של הסופרב מורכבת ממנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים (ובמפתיע לא ממנוע ה-1.5 ליטרים החדש), עם הספק של 156 כ"ס כאשר לצידו מנוע חשמלי נוסף עם הספק של 85 קילוואט. יחד מייצרים המנועים הספק כולל מרשים למדי של 218 כ"ס לצד מומנט של כ-40 קג"מ. תיבת ההילוכים היא DSG עם 6 יחסי העברה.
הסוללה, בנפח 13 קוט"ש, ממוקמת מתחת למושב האחורי ומקטינה את תא המטען (הענק לכשעצמו) מ-625 ליטרים בגרסאות הרגילות ל-485 ליטרים בלבד בגרסה ההיברידית. טווח הנסיעה החשמלי של הסופרב עומד על 55 ק"מ על פי תקן WLTP החדש, לאחר שטוענים את הסוללה באמצעות עמדה ביתית (במשך 3.5 שעות).
בנוסף לגרסה ההיברידית, תמשיך להימכר הסופרב עם היצע מנועים דומה לזה שקיים כיום, וכולל 3 מנועי דיזל בהספקים שבין 120 ל-190 כ"ס ולצידם 3 מנועי בנזין: 1.5 ליטרים עם 150 כ"ס או 2.0 ליטרים עם 190 או 272 כ"ס והנעה כפולה.
מתיחת הפנים של הסופרב מביאה איתה גם כמה חידושים טכנולוגיים. לראשונה בסקודה, תציע הסופרב תאורת "מטריקס לד" המונעת סנוור ושומרת במקביל על אורות גבוהים. חלקים מסוימים מתוך גופי התאורה פונים לצדדים כאשר הנהג נכנס או יוצר מהרכב.
בקרת השיוט האדפטיבית עברה עדכון, והיא כעת מסוגלת "לשאוב" את המידע על המהירות המרבית המותרת מתוך תמרורים בצד הדרך או ממערכת הניווט. המערכת לניטור שטחים מתים במראות הגדילה את טווח הזיהוי שלה מ-20 ל-70 מטרים, ויחד עם מערכות החניה פותחה מערכת חדשה המסוגלת לקחת את הרכב ולעצור בשולי הכביש במקרי חירום - גם כאשר מדובר בכביש מרובה נתיבים.
עדכונים קטנים נוספים הם מגבר בלם חדש לשיפור עוצמת הבלימה, כיסוי אוירודינאמי חדש שהוצמד למתלה האחורי לטובת שיפוט היציבות, משטח טעינה אלחוטי ומגש מחולק בתא המטען לאחסון פריטים קטנים - אביזר שיהיה זמין בגרסת הסטיישן בלבד.
בגרסת הפלאג-אין הייבריד ניתן יהיה לקבל גם מערכת שמשמיעה צליל אזהרה לרוכבי אופניים והולכי רגל כאשר הרכב נע במצב חשמלי, מערכת לחניה עם נגרר, לוח מחוונים וירטואלי ואפליקציה המאפשרת לקבוע את זמני הטעינה ואף להפעיל מראש את המיזוג לפני הכניסה לרכב.
וגם: גרסת פנאי חדשה
אחרי גרסאות הסקאוט של הפאביה והאוקטביה (שלא הגיעו לישראל) ואחרי גרסת הסקאוט-ליין של הראפיד ספייסבק (שלא זכתה להצלחה ממשית), מנסה סקודה את כוחה עם גרסת סקאוט-ליין חדשה לסופרב, עם הגבהה קלה ואיפור שטח.
סקודה סופרב סקאוט תשווק במרכב הסטיישן בלבד, ולעומת הסופרב הרגילה תציע מרווח גחון מוגבה בס"מ וחצי ופריטי עיצוב "קשוחים" ובהם פגושי פלסטיק בולטים, קשתות חיפוי לבתי הגלגלים, חישוקי "18 ופסי גגון.
לסקודה סופרב סקאוט שני מנועים לבחירה: 2.0 דיזל עם 190 כ"ס או 2.0 בנזין עם 272 כ"ס, לשניהם משודכת תיבת DSG ומערכת הנעה כפולה.
כך או אחרת, נראה כי הסופרב סקאוט לא צפויה להגיע לישראל. מתיחת הפנים של הסופרב, לעומת זאת, תגיע ארצה עוד לפני סוף השנה הנוכחית - גם בגרסת הפלאג-אין הייבריד המסקרנת.
לדגמי סקודה בישראל - סקודה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות