טויוטה משיקה בישראל את הפריוס פלוס - גרסת 7 מושבים לפריוס ההיברידית. המנוע זהה, צריכת הדלק נהדרת והמחיר תחרותי: תעלה 175,900 שקל
מאת: נועם ריין
פורסם 20.05.13
מספר חודשים לאחר שמכוניות ראשונות מדגם זה הגיעו ארצה לצרכי תקינה, משיקה יוניון מוטורס באופן רשמי את טויוטה פריוס פלוס - גרסת המיניוואן של טויוטה פריוס. בעוד באירופה מיניוואן חסכוני הוא מצרך נפוץ למדי - קחו את אופל זאפירה או פולקסווגן טוראן, שדכו להן מנוע דיזל ותיבה ידנית וקיבלתם צריכת דלק מצוינת - בישראל עד היום לא שווק מיניוואן עם צריכת דלק נמוכה באופן משמעותי.
טויוטה פריוס פלוס מבוסס למעשה על טויוטה פריוס המשפחתית, אך נעשו בו מספר שינויים לשם התאמתו ל-7 נוסעים. לאורך הכולל נוספו 15.5 ס"מ, מתוכם 8 ס"מ חשובים בבסיס הגלגלים. הגובה צמח ב-6.5 ס"מ ל-157.5 ס"מ בסך הכל, כאשר גם במימד הרוחב נוספו 3 ס"מ.
תא המטען גדול למדי עם נפח של 232 ליטר כאשר 7 המושבים בשימוש. המשקל העצמי של הרכב עלה בכ-100 ק"ג, מה שפגע קלות בנתוני הביצועים: הפריוס המגודל מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 11.3 שניות, ומגיע למהירות מרבית של 165 קמ"ש בלבד.
אבל ביצועים זה לא התחום החשוב במיניוואן, במיוחד לא בטויוטה פריוס פלוס - שמתמקד כמובן בצריכת הדלק. זו לא מאכזבת עם נתון משולב של 24.4 ק"מ לליטר, מה שממקם את הפריוס פלוס כמיניוואן היחיד בקבוצת הזיהום השניה. בתחום הבטיחות מצויד הפריוס פלוס ב-7 כריות אוויר וביתר מערכות העזר המקובלות, כאשר גם רשימת האבזור הכללית עומדת בסטנדרטים של הקטגוריה ואף למעלה מכך. בין היתר כולל המפרט מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבורים חיצוניים, שליטה מההגה ודיבורית בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים, מראות צד עם קיפול חשמלי ושלט חכם לכניסה והנעה ללא נגיעה.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה פורסם לראשונה ב- 20.05.13
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות