גרסת הסדאן למאזדה 2 הקטנה מיוצרת כבר כשנתיים, אך בתחילת הדרך לא הותאמה לתקינה האירופית ונמכרה בעיקר לסינים. כעת השתנה המצב ותוך כשלושה חודשים נזכה גם אנחנו לראותה בפקקים של הבוקר.
מעבר לתוספת הבגאז', לא תמצאו שינויים רבים לעומת מאזדה 2 האצ'בק המוכרת לנו. גרסת הסדאן נמתחה ב-37 ס"מ נוספים לעומת הדגם הרגיל, לכדי 427 ס"מ כוללים. שאר הממדים נותרו זהים, כולל בסיס הגלגלים, כך שמבחינת מרווח משודרג בתא הנוסעים אין טעם לפתח ציפיות גדולות במיוחד.
גם עיצוב תא הנוסעים אמור להישאר על כנו, כמו גם מנוע ה-1.5 ליטר המוכר ו-103 סוסיו. ככל הנראה, מאזדה 2 סדאן תעלה בסביבות ה-112,000 שקלים, דבר שימקם אותה במרחק לא רב בכלל ממאזדה 3 המשפחתית.
אז בשביל מי זה טוב, אתם שואלים? ובכן, מאזדה 2 סדאן מציעה נפח הטענה כמעט כפול לעומת הגרסה הרגילה - 450 ליטרים במקום 250. מי שצריך לדחוף עגלת תינוק לתוך המאזדה 2 שלו בהחלט יברך על החידוש. אבל מעבר לזה, יש כאן עניין של תדמית. לא רק הסינים אוהבים את המכוניות שלהם בצורת 3 קופסאות, גם ישראל ישראלי מעדיף ברוב המקרים לקבל כמה שיותר מטר פח לשקל. עובדי היי-טק רבים מכירים את מעמד הביניים - זה שממוקם מעל הטירון עם
היונדאי גטס, אך מתחת לבחור הותיק עם השולחן ליד החלון והקומבינות בקפיטריה שמתנייד ב
טויוטה קורולה חדשה. עד היום, מעמד ביניים זה קיבל בדרך כלל אחת מהשילוש הקוריאני:
יונדאי אקסנט,
שברולט אבאו ביג או
קיה ריו. הצטרפות מאזדה 2 סדאן לקטגוריה עשויה לערבב מחדש את כל הקלפים. אם זה יקרה, תשלים
מאזדה רצף טריטוריאלי של שליטה בשוק החל מקטגוריית הסופר-מיני, דרך המשפחתיות-מיני והמשפחתיות הרגילות וכלה במכוניות מנהלים עם
מאזדה 6 הפופולארית.
פורסם לראשונה ב- 01.01.09
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות