האמת היא שהפעם הצליחו להפתיע אותנו, וזה לא קורה הרבה אצל דלק מוטורס - יבואנית שהגדירה מחדש את המונח "מיינסטרים". אחרי ששברה את השילוב הישראלי הקדוש של "מנוע 1.6 ליטר אוטומט" עם השקת הדור הנוכחי של
, כעת נדחק גם מנוע ה-1.5 ליטר לשוליים ואת מקומו יתפוס מנוע ה-2.0 ליטר. בנוסף מציעה היבואנית שדרוג משמעותי לרשימת האבזור, ולמרות העליה התלולה בשער הין - המחירים לא עלו. מוכנים לפירוט?
ובכן, מנוע ה-1.5 ליטר (120 כ"ס) עדיין לא יצא לגמלאות. רמת הגימור הבסיסית Active אמנם יצאה מההיצע, אך המנוע הקטן יהיה זמין בגרסת ה-Comfort במחיר של 130,000 שקלים. אבל לפני שאתם רצים לרשום הזמנה, קחו בחשבון שבאותו מחיר בדיוק - כן, כן - מציעה מאזדה את המנוע הגדול יותר, בנפח 2.0 ליטר עם 165 כ"ס, ברמת גימור חדשה שתיקרא Sport.
אז מה כוללת רמת הגימור הבסיסית החדשה? ובכן, לא מעט. אפילו די הרבה, ביחס למה שמקובל בקטגוריית המשפחתיות. בין היתר ניתן למצוא בה את מערכת המולטימדיה המקורית והמצוינת של מאזדה, עם דיבורית בלוטות', מצלמת רוורס וגלגלת שליטה נוחה, וגם בקרת שיוט, מראה נגד סנוור, מראות צד עם קיפול חשמלי, חיישני גשם ותאורה, כפתור התנעה, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, חישוקי "18, פנסי קסנון וגם - וזה חדש לגמרי - חבילת מערכות בטיחות בשם iActiveSense, הכוללת בלימה אוטונומית במהירות עירונית, התראה על סטיה מנתיב, החלפה אוטומטית לאורות גבוהים ותאורה עוקבת פניה.
הרשימה הארוכה הזו מכסה כמעט את כל מה שצריך ברכב משפחתי, אבל מעליה ישנן שתי רמות גימור נוספות. גרסת ה-Comfort, בתוספת של 3,000 שקל (או במחיר זהה עם מנוע ה-1.5 ליטר) מוסיפה למפרט מספר פריטי עיצוב, בהם גריל קדמי מושחר, לוח שעונים עם מד סל"ד גדול ומד מהירות דיגיטלי קטן יותר במרכז, גימורי אלומיניום בתא הנוסעים וגם תצוגה עילית של נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית.
הגרסה הבכירה בהיצע שינתה את שמה מ-Spirit ל-Premium, וגם היא קיבלה מספר פריטי אבזור חדשים. בנוסף למפרט העשיר של ה-Comfort, מציעה ה- Premiumגם חלון שמש בגג, כניסה ללא מפתח ומושבי עור עם כוונון חשמלי לכסא הנהג.
מאזדה 3 - מחירים:מאזדה 3 עם מנוע 1.5 ליטר בגרסת Comfort תעלה 130,000 שקל
מאזדה 3 עם מנוע 2.0 ליטר בגרסת Sport תעלה 130,000 שקל
מאזדה 3 עם מנוע 2.0 ליטר בגרסת Comfort תעלה 133,000 שקל
מאזדה 3 עם מנוע 2.0 ליטר בגרסת Premium תעלה 141,000 שקל
לצד ההצהרות של היבואנית על "הרצון ברענון תמידי של ליין הדגמים" ו"מכונית משפחתית שפונה ללב וליצר", מציינים בדלק מוטורס כי מטרת העדכון הנוכחי היא לבלום את המעבר של הלקוחות לתחום רכבי הפנאי. עבור היבואנית מדובר באתגר של ממש, לנוכח העובדה כי שכמעט שנתיים לאחר השקתו של מאזדה CX3, עדיין אין צפי לשיווק של הג'יפון בישראל.
עוד אמרו בדלק מוטורס כי במלאי החברה קיים עוד מספר מצומצם של מכוניות שטרם עברו את העדכון, ושהשינויים הנוכחיים מגיעים בנפרד ממתיחת הפנים של מאזדה 3 - שתגיע אלינו ככל הנראה רק בעוד שנה.
לדגמי מאזדה בישראל -
מאזדה
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות