דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 3 החדשה: כל התמונות והפרטים המלאים

Getting your Trinity Audio player ready...


מבלי לחכות לתערוכת רכב רשמית, חושפת מאזדה את המשפחתית החדשה שלה - הדור השלישי של מאזדה 3. באירוע שנערך במקביל בניו יורק, לונדון, מלבורן, איסטנבול וסנט פטרבורג שמה היצרנית היפנית קץ לשמועות, וחשפה את מה שכולם כבר יכלו לנחש בעצמם: מאזדה 3 החדשה נראית כמו גרסה קומפקטית של מאזדה 6.

לעמוד הדגם (היוצא) בקטלוג iCar: מאזדה 3




מאזדה 3 החדשה - העיצוב

מאזדה 3 החדשה מוצגת כרגע רק בגרסת האצ'בק, אך אל דאגה - גרסת הסדאן תוצג בתוך מספר ימים. ה-3 מעוצבת במה שהיצרנית קוראת "שפת העיצוב קודו", וזוכה לקווים המודרניים שפגשנו במאזדה 6. הגריל הקדמי עצום, והוא יורד כמעט עד לתחתית הפגוש הקדמי. פנסי החזית צרים ומחודדים, מכסה המנוע ענק, ומעל הכנפיים ניתן למצוא ניפוחים שריריים שמתחילים את קו הפרופיל, שיורד לאחור ליד מראות הצד וממשיך בדלתות האחוריות. החלק האחורי של מאזדה 3 נראה רחב מקודמו וכולל דיפיוזר שחור גדול וספורטיבי למראה.

 

מאזדה 3 החדשה - האבזור

גם החלק הפנימי של הרכב נראה כמו הדגמים האחרונים של מאזדה, עם צבעים שחורים ועיצוב פשוט שמזכיר לרבים את דגמי ב.מ.וו. במרכז הקונסולה ממוקם מסך מגע בגודל "7 (לא ברור אם יגיע בכל הגרסאות), ובדומה לקיים בב.מ.וו גם כאן תהיה אפשרות לשליטה על מערכות המולטימדיה והסמאטרפון יחד עם אפשרויות שליטה מסוימות על הרכב עצמו. ברשימת האבזור שמפרסמת היצרנית ניתן למצוא מספר מערכות בטיחותיות מעניינות, ביניהן מערכת לבלימה אוטומטית בעיר, מערכת בקרת שיוט אקטיבית כולל שמירת מרחק, מערכת לניטור רכב ב"שטח מת", מערכת לזיהוי סטיה מנתיב הנסיעה ופנסי חזית עוקבי פניה.



מאזדה 3 החדשה - המידות

בדור השלישי שלה רושמת מאזדה 3 גידול קל במימדים. האורך הכולל יעמוד על 446.5 ס"מ (חצי ס"מ יותר מהדגם היוצא), הרוחב יעמוד על 179.5 ס"מ (גידול של 4 ס"מ) והגובה יתנשא לכדי 145 ס"מ (2 ס"מ פחות מהקודמת). על שהאורך נותר כמעט זהה, בסיס הגלגלים צמח מ-264 ס"מ ל-270 ס"מ מרשימים. המשקל העצמי יעמוד על 1,190 ק"ג לגרסת הבסיס, 111 ק"ג פחות מהדור היוצא. תא המטען בגרסת ההאצ'בק יהיה בנפח 350 ליטר.

מאזדה 3 החדשה - המנועים

כמו בדגמים האחרונים של מאזדה, גם ה-3 החדשה משתמשת בטכנולוגיית ה-"SkyActiv" - הכוללת את השלדה, המנוע ותיבת ההילוכים. באופן מעט מפתיע, במאזדה 3 החדשה לא יוצע מנוע בנפח 1,600 סמ"ק - ואותו יחליף מנוע 1,500 סמ"ק. המנוע החדש מציג הספק של 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד, יחד עם מומנט של 15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. כרגע מדווח כי המנוע החדש ישווק רק עם תיבה ידנית, מה שאמנם מניב ביצועים טובים (10.8 שניות ל-100 קמ"ש) אך מעלה מספר סימני שאלה באשר לשיווק בישראל. לא מן הנמנע כי גם המנוע הקטן יקבל תיבה אוטומטית בקרוב.

בנוסף תשווק מאזדה 3 החדשה עם שני מנועי 2,000 סמ"ק, בהספקים של 120 ו-165 כוחות סוס. באירופה יוצע גם מנוע דיזל בנפח 2,200 סמ"ק. נתונים רשמיים אודות צריכת הדלק טרם פורסמו, אך שימוש במערכות כמו "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה וה-iEloop לטעינת מצבר באמצעות הבלימה צפוי לסייע ל-3 החדשה להציג נתונים טובים.



מאזדה 3 החדשה - מתי בישראל?

על פי היבואנית "דלק מוטורס", מאזדה 3 החדשה תגיע ארצה כבר במהלך הקיץ הנוכחי - אולי עוד לפני סוף חודש אוגוסט. הגרסאות שישווקו בישראל יהיו בתצורת האצ'בק וגם סדאן כמובן, כאשר אנו צפוים לפגוש כאן בשני מנועי הבנזין - ובהמשך גם בגרסאות עם תיבה ידנית. המחירים טרם פורסמו, אך ניתן לנחש שהם יהיו דומים לאלו של המתחרות וינועו סביב ה-128,000 שקל.


לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

פורסם לראשונה ב- 27.06.13

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה