דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 3 החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

מוטוריקה תמיד היתה עניין יחסי. בעוד שבאירופה רבות המכר הן מכוניות סופרמיני קטנות וזריזות, בארה"ב (עדיין) רכבים גדולים וגומעי מרחקים תופסים את המקומות הראשונים בטבלת המכירות. באופן דומה, האירופאי הממוצע ימצא עצמו סוקר את שוק הרכב המקומי בעיניים נדהמות: רבי המכר אצלנו הם רכבים בתצורת סדאן 4 דלתות, מנוע 1.6 ליטרים בנזין ותיבת הילוכים אוטומטית: למעשה, ההפך המוחלט מהמקובל אצל האירופאים, וזאת על אף המרחק הגיאוגרפי הקצר ותקינה אירופאית מלאה המקובלת בארץ.

6 שנים, 1.8 מיליון יחידות ו-90 פרסים בינלאומיים אחרי שהדגם הראשון הוצג, במאזדה מציגים דור חדש למאזדה 3, המשפחתית הקטנה מתוצרתם, שיוצג לראשונה – בגרסת יצור – בתערוכת לוס אנג'לס 2008, שתפתח בחודש נובמבר. כל זאת לאחר שלל שמועות וספקולציות בעולם האינטרנט לגבי מתיחת פנים לא משמעותית, או מנגד התמקדות בגרסאות ספורטיביות.

ההכרזה הרשמית של מאזדה, המלווה בתמונות רשמיות ואפילו סרטון קצר, שמה קץ לגל הספקולציות וצילומי הריגול. מאזדה 3 החדשה היא יותר ממתיחת פנים לדור הקודם: הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית, מבטיחים במאזדה, יגדל משמעותית במידותיו, אם כי לא ידוע עדיין האם תמשיך להתבסס על פלטפורמת C1 הנוכחית של פורד העולמית (בה משתמשות גם פורד פוקוס ווולבו S40), או תתבסס על הדור הבא של הפלטפורמה, המכונה C2.

גם בעיצוב החיצוני ניתן להבחין בשינוי משמעותי ביחס לדגם הקודם. מאזדה 3 החדשה מאמצת את הקו העיצובי החדש של היצרן, אותו מכנים היפנים "זרימה". שפה עיצובית זו מופיעה במאזדה 6, בעיקר בחרטום ובפנסים האחוריים. עם זאת, במאזדה 3 החדשה ניכרת אבולוציה של העיצוב הקיים, תוך כדי לקיחת אלמנטים עיצוביים משלל קונספטים שהציגה מאזדה בזמן האחרון, בהם הקיזאשי וההקזה שביקרו אצלנו בתערוכת אוטומוטור 2008. אלמנטים עיצוביים אלה כוללים חרטום מעוצב וסגור בחלקו העליון, פנסים מלוכסנים ובשביל הרושם – צמד אגזוזים (לפחות בגרסה הבכירה בה מאזדה השתמשו בצילומים הרשמיים). התחושה הכללית היא שה-3 החדשה דומה מאוד לאחותה הגדולה, ה-6: רוכשים פוטנציאליים צפויים להתרשם מכך.

החשיפה הראשונית מתייחסת לדגם האמריקאי, שבאופן מסורתי שונה מעט מהדגם האירופאי בעיצובו החיצוני, אך גם משמעותית ביחידות ההנעה. השוק האמריקאי יזכה לבחור בין שתי גרסאות לוגמות בנזין, בנפח 2.0 ליטרים ו-2.5 ליטרים בעלת ניחוח ספורטיבי, כאשר האחרונה מחליפה את יחידת ה-2.3 ליטרים הבכירה בדגם הקודם. השוק האירופאי – ואנחנו כמובן – לא נזכה לקבל את גרסת ה-2.5 ליטרים ככל הנראה, ובמקומה מקווה היבואן המקומי דלק מוטורס לקבל יחידת 1.6 ליטרים מסורתית. עדיין לא ברור מה יעלה בגורלן של גרסאות 1.4 ליטרים ודיזל, אשר לא שווקו אצלנו אך זכו להצלחה באירופה.

במאזדה לא מפרטים על שיפורים בביצועים, אך כחלק מצמיחת המידות של ה-3, יתכן כי גם המנועים הקיימים ישודרגו קלות ויזכו לתוספת של 10- 15  כוחות סוס להספקם, תוספת אשר תיישר קו עם המקובל כיום בקטגוריה. גם לגבי תיבת ההילוכים לא נמסר מידע, אך אל דאגה: תיבת הילוכים אוטומטית תוצע במאזדה  החדשה.

כאמור, מאזדה 3 החדשה תוצג לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס 2008, בחודש נובמבר הקרוב. במאזדה מבטיחים אירוע חשיפה גרנדיוזי בשעות הצהריים המוקדמות של ה-19 בנובמבר, ועד אז אנחנו גם צפויים לקבל פרטים נוספים ומדוייקים יותר לגבי יחידות ההנעה ורמות האבזור. בואה של הגרסה האירופאית הרלוונטית לנו אינו רחוק, ורוב הסיכויים הם שעד סוף השנה תציג מאזדה גם גרסה זו, יחד עם גרסה בתצורת 5 דלתות החביבה על האירופאים (ובארה"ב משווקת תחת מותג Mazdaspeed הספורטיבי). כל אלה מצביעים על כך שנזכה לראות את מאזדה 3 החדשה על כבישי ארצנו לקראת 2010, כאשר תאריך תחילת היצור הסדרתי לא נקבע. עדיין מוקדם לדבר על מחירים מדוייקים, אך יבואן מאזדה לישראל,דלק מוטורס, שואף לשמור על הדומיננטיות של מאזדה 3 בציי הרכב, הווי אומר קבוצת שימוש 2 ומחיר מירבי של 105,000 שקלים, יחד עם דגמים מאובזרים יותר לשוק הפרטי.

עד להגעתה אלינו, נמשיך ב-iCar לסקר ולכסות את החשיפה ההדרגתית של מאזדה 3 החדשה ולהביא לכם את כל הפרטים האחרונים על המכונית הנמכרת ביותר בישראל.  

לחוות דעת והזמנת נסיעת מבחן בדגמים המתחרים: טויוטה קורולהרנו מגאן, ניסאן טידה, סובארו B3

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

פורסם לראשונה ב- 17.10.08

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה