מאזדה 3, מי שנחשבה ל"מכונית הלאומית" עד לפני מספר שנים, נחתה בישראל בדור חדש לחלוטין - כאשר הבשורה העיקרית היא המחיר שהתייקר בהשוואה לדור היוצא. בשלב זה תשווק המאזדה ברמת גימור אחת תחת השם Spirit, במחיר של 145,000 שקלים לגרסת הסדאן או 148,000 שקלים לגרסת ההאצ'בק. בהשוואה למחירי הכניסה של הדור היוצא מדובר בהתייקרות של 9,000 עד 12,000 שקלים, ובהשוואה לגרסאות הפרימיום מדובר במחירים דומים - כאשר הדור החדש מגיע עם פחות אביזרי נוחות אך עם יותר מערכות בטיחות.
שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, ציין כי באמצע השנה הבאה צפויה היבואנית להשיק גרסאות ברמת אבזור נמוכה יותר עבור ציי הרכב - ובכל מקרה צפי המכירות נמוך משמעותית מזה של הדור היוצא, שרשם כ-5,000-6,000 מסירות בשנה.
הדור החדש של
מאזדה 3 מציג עיצוב מודרני ונאה מבעבר, בסגנון ספורטיבי ועם בידול מובהק בין גרסת הסדאן להאצ'בק. בסיס הגלגלים בשתי הגרסאות גדל ב-2.5 ס"מ בהשוואה לדור היוצא, אך בעוד ההאצ'בק התקצרה בס"מ ביחס לדור הקודם - גרסת הסדאן דווקא הוארכה ב-8 ס"מ, לטובת המראה האלגנטי. נפח תא המטען עומד על 295 ליטרים בלבד בגרסת ההאצ'בק ו-444 ליטרים בסדאן. בשתי הגרסאות המושב האחורי צפוף ביחס למקובל בקטגוריה, על אף בסיס הגלגלים הגדול.
ביחידת ההנעה לא חל שינוי ביחס לדור היוצא. מדובר במנוע ה-2.0 ליטרים המוכר, עם הספק מירבי של 165 כ"ס ומומנט של 21.7 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 6 יחסי העברה והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות בהאצ'בק ו-8.5 שניות בסדאן. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, עומדת על 16.4 ק"מ לליטר בגרסת ההאצ'בק ו-16.6 בסדאן.
מנוע ה-1.5 ליטרים לא ישווק יותר, ולא יחזור גם כאשר יגיעו גרסאות פשוטות יותר בשנה הבאה. מנוע ה- SkyActive-X המסקרן, שמבטיח שיפור משמעותי בצריכת הדלק, גם הוא נשאר באירופה. שחר שמש, מנכ"ל היבואנית, ציין כי לו היו מביאים אותו לישראל, מחירו היה גבוה ב-40,000 שקלים מזה של גרסת ה-2.0 ליטרים המוכרת. באירופה הפערים במחיר קטנים יותר בשל הדרישה להפחתת פליטת ה-CO2 והטבות המס שניתנות בהתאם.
מאזדה 3 החדשה משווקת בישראל ברמת גימור אחת בלבד, תחת השם Spirit המוכר מדגמי העבר. זו כוללת בין היתר אבזור בטיחות עשיר עם מערכת בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 160 קמ"ש וכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים במהירות עירונית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות ותנועה חוצה מאחור, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ומערכת להתראת עייפות.
רשימת אבזור הנוחות כוללת כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור (לראשונה במאזדה 3), מראה נגד סנוור, מראות צד עם קיפול חשמלי, מסך מולטימדיה בגודל 8.8 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, חלון שמש בגג, תאורת לד מלאה, מצלמת רוורס וחישוקי "18.
בהשוואה לגרסת הפרימיום מהדור היוצא המפרט מצומצם יחסית ולא כולל פריטים כמו ריפודי עור, מושב נהג חשמלי ותצוגה עילית של נתוני הנסיעה.
יחידות ראשונות של מאזדה 3 החדשה צפויות להיכנס לאולמות התצוגה ביום הבחירות, 17.9. לקראת סוף השנה, או בתחילת השנה הבאה, תתחיל מאזדה לשווק גם את ה-CX30, רכב הפנאי-קופה החדש שמבוסס על פלטפורמת ה-3 - כאשר היבואנית צופה כי שני הדגמים יחד עשויים להשיג את מספרי המכירות שרשמה מאזדה 3 בדור היוצא.
לצפייה בכל דגמי מאזדה בישראל
למאמר זה התפרסמו 16 תגובות