בקצרה:
- מאזדה מציגה רכב פנאי גדול
- יציע מנועי טורבו-בנזין או פלאג-אין
- יגיע ארצה עוד השנה
אחרי הטיזרים וההצהרות, מאזדה חושפת את ה-CX-90 במלואו. מדובר ברכב פנאי גדול שיחליף את ה-CX-9 הותיק שלא נמכר אצלנו, ויתחרה בדגמים גדולים ויקרים כמו שברולט טראוורס, פורד אקספלורר ויונדאי פליסייד, וצפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון השלישי של השנה הנוכחית.
אחרי ה-CX-60, מאזדה CX-90 יהיה רכב פנאי שני של היצרנית היפנית שיתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שפיתחה. גם מערכות ההנעה חדשות, עם בנזין מוגדש בעל 6 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר (340 כ"ס) עם מערכת היברידית קלה, או היברידי-נטען המשלב בין מנוע בנזין, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר למנוע חשמלי ו-323 כ"ס בסך הכל. מאזדה מפרסמת כי קיבולת המצברים היא 17.8 קוט"ש, אך לא מציינת את טווח הנסיעה הנקי מזיהום.
שני המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט (בדומה למקובל בדגמי מרצדס AMG) והנעה כפולה קבועה.
העיצוב החיצוני הוא המוכר של היצרנית. סביבת הנהג כוללת מסך תצוגה מרכזי ("12.3) נשלט חוגה ועם סוללת מתגים תחתיו לשליטה במערכות השונות ובורר הילוכים אלקטרוני. לוח המחוונים לעומת זאת נותר אנלוגי.
כמקובל בקטגוריה ניתן יהיה לבחור בצמד מושבי קפטן במקום ספסל לשלושה בשורת המושבים השניה, ומאזדה מציינת כי גם היושבים בשורה המושבים השלישית זוכים לשקעי USB ופתחי מיזוג ייעודיים. למעוניינים יוצעו חישוקי ענק ("21) ברמות האבזור הבכירות.
פורסם לראשונה ב- 01.02.23
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות