מאזדה CX5 הוצגה לראשונה בשנת 2011 בעוד הדור השני הוצג בשנת 2016. כעת, שנתיים לאחר הצגתו, מאזדה מעדכנת את הג'יפון הקומפקטי שאחראי על רבע ממכירות מאזדה בעולם.
החידוש העיקרי הוא שידוכו של מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר עם מגדש טורבו. מדובר במנוע 4 צילינדרים בעל הספק של 230 כ"ס ב-4,250 סל"ד ומומנט מרשים העומד על 42.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 12.4 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה (לעומת כ-13.4 ק"מ לליטר במנוע 2.5 ליטר אטמוספרי).
כמו כן נוכל למצוא עיצוב מחודש למערכת בקרת האקלים והפקדים, תוספת של שני רמקולים (סה"כ 6), קישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, חישוקי 17 אינץ' בעיצוב חדש, ובנוסף גם תחום הבטיחות השתדרג והוא כולל עתה מערכת בלימת חירום אוטונומית בעלת יכולת זיהוי הולכי רגל בלילה ואופציה למערך מצלמות היקפיות.
בנוסף, מאזדה CX5 זוכה למערכת G-Vectoring משודרגת המשקללת את תנועת הרכב בהתאם להפניית ההגה וגם למרכוזו ומסייעת להתנהגות הרכב והיציבות בעת החלפת נתיבים או תמרוני חירום ומצמצת את תנודות המרכב לטובת נוחות משופרת.
מאזדה תציע את ה-CX5 ברמת גימור אקסקלוסיב בעלת מושבי עור נאפה, דיפוני עץ אמיתי, גימור אדום בחלקו התחתון של סלון הרכב, מראה מרכזית ללא מסגרת, חישוקי 19 אינץ' בעיצוב ייחודי, אוורור למושבים הקדמיים ועוד.
בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמכרו בישראל 3,286 יחידות של מאזדה CX5, מתוכן רק 192 בעלות מנוע 2.5 ליטר. מדלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל, נמסר כי המנוע החדש אינו עומד בתקינה האירופאית ולכן המנוע (לפחות) לא צפוי להגיע לישראל.
לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות