שנת 2016 היתה מנומנמת משהו עבור מאזדה. היצרנית היפנית השיקה ב-2015 מספר דגמים חדשים, ובהם ה-2 הקטנה, מאזדה דמיו ומתיחות פנים ל-CX5 ולמאזדה 6. בשנה הנוכחית הסתפקה היבואנית בעדכון מחירים קטן למאזדה 3 המשפחתית, אך 2017 - כך אנו מתבשרים - צפויה להיות מעניינת הרבה יותר.
דור שני למאזדה CX5. אצלנו בשנה הבאה / צילומים: מאזדה
כבר ברבעון הראשון תגיע לישראל מאזדה 6 לאחר מתיחת פנים מינורית. השינויים כוללים נגיעות קלות לתא הנוסעים, סידור מחודש של חלק מהכפתורים, עדכון למערכת הבלימה האוטונומית ומערכת חדשה לחלוקת כוח בין הגלגלים, על ידי ניתוב "כוחות ה-G" בצורה מבוקרת.
בחודש מאי תנחת בישראל מתיחת הפנים של מאזדה 3, שכוללת שינויי עיצוב קלים, תא נוסעים מעודכן, תוספות אבזור, מערכות בטיחות משודרגות ואת אותה מערכת ניהול מומנט שתגיע קודם לכן עם מאזדה 6.
הקיץ יהיה סוער ומסקרן במיוחד אצל מאזדה. בחודשים יולי-אוגוסט אנו צפויים לפגוש לראשונה את מאזדה CX3, ג'יפון קטן שמתחרה בסוזוקי ויטרה ופיג'ו 2008. ה-CX3, שמבוסס על מאזדה 2, יגיע לישראל באיחור של כמעט 3 שנים ממועד הצגתו בעולם. על פי היבואנית, העיכוב עד כה נבע מבעיות תמחור, אך גם כעת לא נראה שצפויים מחירים אטרקטיביים במיוחד - שכן היבואנית מוכנה להתחייב רק על "מחיר הנמוך מ-150 אלף שקלים". זאת כאשר המתחרים בקטגוריה נמכרים במחירים שנעים סביב ה-120 אלף שקלים.
במקביל יושק בישראל הדור השני של מאזדה CX5, ג'יפון שזכה בשנים האחרונות לפופולאריות נרחבת בארץ - לפחות עד להורדת המחירים של קיה ויונדאי. ה-CX5 החדש יוצג בשבועות הקרובים בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס, ואז גם יחשפו פרטים מלאים לגבי הדגם.
לקראת סוף שנת 2017 יגיע לישראל מאזדה CX9, רכב פנאי גדול מימדים שהוצג בארה"ב בשנה שעברה. ה-CX9 מצויד במנוע טורבו בנפח 2.5 ליטר, והוא יתחרה בגזרתם של קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה, עם מחירים שנעים סביב ה-200-220 אלף שקל.
בימים אלו יוצאת יבואנית מאזדה בקמפיין פרסום רחב היקף, עם 5 סרטונים שיופצו בעיקר באינטרנט. כוכב הסרטונים הוא בן קולינס, לשעבר ה"סטיג" מתוכנית הטלויזיה טופ-גיר, וגם כלבלב חביב אך לא מאוד אינטילגנטי בשם "עמוס". הסרטונים, שהופקו על ידי היבואנית "דלק מוטורס", נועדו להציג לקהל הישראלי את היתרונות של דגמי מאזדה השונים - והאמת היא שלטעמנו הם עושים את העבודה בצורה לא רעה בכלל.
הרכב אופייני למאזדה. מכסה מנוע ארוך ולכן תא מטען קטן יחסית. אבל מי שאוהב את מכוניות מאזדה, יקבל את זה. הבעיה היא כמובן ש-150K לרכב על בסיס סופר-מיני זה קצת גבוהה. אבל, לזכור שהרכב לא הגיע עד כה כי יש ל ביקוש גבוהה בעולם ולכן היבואן לא קיבל מחיר כמו שהוא רגיל. חבל.