אחרי שבעבר שיתפה פעולה עם פורד, מתכנסת מאזדה הקטנה תחת כנפיה של טויוטה. אמנם, בישראל מדובר בחברות עם נפח פעילות דומה - אך בעולם מאזדה היא יצרן קטן בהרבה מטויוטה. הסכם שיתוף הפעולה שנחתם לא מדבר בשלב זה על רכישה, אלא בעיקר על שימוש משותף בטכנולוגיות של שני היצרנים, על מנת לאחד כוחות ולקלוע לטעמם של לקוחות נוספים.
ועדה משותפת תוקם על ידי שתי החברות היפניות במטרה להחליט כיצד לנצל את נקודות החוזקה של כל אחת מהן, ולבחור את הטכנולוגיות לשימוש בעתיד, בעיקר בתחומים של
בטיחות וזיהום אוויר. ההצהרה הזו עשויה בהחלט לרמז על שימוש של מאזדה במערכות ההיברידיות של טויוטה.
על פי ההסכם, טויוטה ומאזדה מכירות בכך שיש התאמה בין הפילוסופיה של מאזדה, "שמנסה להביא שמחה לאנשים באמצעות מכוניות", ובין "מחויבותה של טויוטה לייצור מכוניות טובות יותר ונכונותה לבצע רפורמות בחברה על מנת לממש את פוטנציאל הצמיחה". ההסכם החדש יהיה מעבר לשיתוף פעולה רגיל, כך נאמר בהודעה לעיתונות, ומטרתו היא ליצור מערך חדש של ערכים לייצור מכוניות דרך שיתוף פעולה נרחב לטווח בינוני-ארוך.
נשיא טויוטה, אקיו טויודה: "כפי שמאזדה הוכיחה באמצעות טכנולוגיית סקיי-אקטיב ועיצובי ה"קודו", מדובר בחברה שתמיד חושבת על הצעד הבא בטכנולוגיה ובמכוניות - ועדיין, היא תמיד שומרת על הערכים שלה. בכך מאזדה מיישמת את השיטה של טויוטה: פשוט לייצר מכוניות טובות יותר. אני גאה בכך ששתי החברות חולקות את אותו החזון, ועובדות יחד כדי לייצר מכוניות טובות יותר. אני חושב שאין דבר נפלא יותר מלהראות לעולם ש-100 השנים הבאות בתחום הרכב יהיו מהנות לפחות כמו 100 השנים הראשונות".
נשיא מאזדה, מסצ'ימי קוגאי: "טויוטה היא חברה שלוקחת אחריות על הסביבה הגלובאלית. יש לי כבוד עצום למסירות של טויוטה במרדף אחרי שיפור מתמיד של המכוניות. בנוסף, מאזדה מזדהה עם הדרך שבה טויוטה מוקירה את השורשים שלה ואת הקהילה בה היא פועלת, ואין פלא שהם מוערכים על כך בחזרה. אני מקווה שבאמצעות עבודה משותפת במטרה לייצר מכוניות טובות יותר, נעלה גם את הערך של המכוניות בעיני הצרכנים תוך שיפור יכולות הייצור שלנו בהירושימה".
במסגרת שיתופי פעולה קודמים בין היצרניות נכללו העברת טכנולוגיות היברידיות למאזדה וייצור מכוניות של טויוטה במפעלי מאזדה במקסיקו.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
לדגמי מאזדה בישראל -
מאזדה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות