בחודש מאי 2018 עלו על כבישי ישראל 25,798 רכבים חדשים (לא כולל מוניות) - נתון המהווה עליה של 5% לעומת חודש מאי אשתקד, אז נמסרו 24,550 כלי רכב. לעומת זאת, מתחילת השנה נמסרו 139,631 כלי רכב חדשים בישראל, נתון המהווה ירידה של 2.4% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נמסרו 143,060 רכבים. ההערכות בענף היו לירידה גדולה יותר, ורבים העריכו שהשוק יצטמצם בכ-10%. הנתונים הנוכחיים, אם כן, בהחלט יכולים להעלות חיוך על פניהם של העוסקים בענף.
.jpg)
בטבלה שלפניכם מופיעים עשרים המותגים הנמכרים ביותר מתחילת השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כל ששת המותגים הראשונים נותרו ללא שינוי במיקומם, אך טויוטה וסקודה (מקומות 3 ו-4 בהתאמה) מציגות ירידה במכירות עוד מחודש שעבר, לעומת יונדאי ששומרת על המקום הראשון ואף הגדילה את כמות המכירות. מיצובישי ממשיכה להציג עליה מרשימה, הודות לשני רכבי הפנאי ASX ואקליפס קרוס, עם לא פחות מ-23.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש שעבר הציגה עליה של 11.4%).
העליה המשמעותית במיצובישי דחקה את סוזוקי מקום אחד מטה אל המקום השמיני. רנו שומרת על מיקומה למרות ירידה של 7.6%. בנוסף, סיאט התברגה לעשיריה הראשונה ודחקה את שברולט אל המקום ה-11 למרות שזו האחרונה הציגה עליה של 4.4%.
בחלק השני של הטבלה ניתן למצוא את הונדה עם ירידה של 17%, פולקסווגן עם ירידה של 14% ודאצ'יה שסוגרת את רשימת העשרים עם ירידה של מעל 20%.
.png)

יפני או אירופאי?
זהו אולי אחד הויכוחים הוותיקים בקרב הרוכשים הישראלים, למרות שארץ מוצאו של המותג אינה מצביעה בהכרח על ארץ הייצור של הרכב - כך נוכל למצוא טויוטה צרפתית (יאריס), אופל ספרדית (קרוסלנד), הונדה טורקית (סיוויק סדאן), וולוו סינית (S90) וכך הלאה. ואחרי כל זה, יש מותגים שארץ המוצא שלהם מהווה שיקול משמעותי ברכישה עבור לא מעט לקוחות, ועם תחילת השנה אנחנו מזהים תנועה קלה לטובת האסייתיות.
לצד זאת, יש לציין כי הנתונים אודות ארץ הייצור בפועל של המכוניות מראים תמונה שונה לגמרי: בישראל נמכרות יותר מכוניות המיוצרות באירופה (54.9%) בהשוואה לאלו המיוצרות ביבשת אמריקה הצפונית והדרומית (4.9%) או אפילו לעומת יפן וקוריאה יחד (16.8% ו-17.5% בהתאמה).

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות